PRZEGUB

Łożyska, amortyzatory, sprężyny i inne części zawieszenia.

PRZEGUB

Postprzez Pawlo 18 lip 2016, 20:55

Witam.
Hyundai Coupe 2.0 GK 143KM ,2003r.


Wczoraj strzeliła mi linka hamulca ręcznego,dziś udało mi się kupić nową i szybko wymienić. Po wymianie linki i zakończeniu pracy obejrzałem dokładnie czy nie ma czegoś jeszcze do roboty,jak to zwykle. Okazało się że całkowicie pękła guma lewego przegubu zewnętrznego. Nie stało się to zbyt dawno,bo sprawdzałem je może 3 tygodnie temu. W piątek wyjeżdżam nad morze i muszę się za to zabrać. Przegub zdaje się być ok,więc chcę wyjąć przegub,wymyć benzyną i założyć tylko nową osłonę i smar. Moje pytania brzmią:
1. Czy przegub w tym modelu ma zabezpieczenie,czy trzeba mu tylko przygrzać młotkiem żeby wyskoczył?
2. Czy może ktoś w ostatnim czasie to robił,i ma jakieś foki albo chociaż opis w skrócie co po kolei zdejmował :)
Samochód: HC GK 2.0 16V (2003)
Pawlo
 
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 sty 2016, 21:00

PRZEGUB

Postprzez Pawlo 19 lip 2016, 22:32

Przegub wymieniony,ale z dużym trudem. Delikatnie pociągnąłem za tarcze hamulca i wyskoczył cały przegub przy skrzyni z oringa co skutkowało wylaniem oleju :/ Przegub chyba dobrze siedzi,kilkanaście skrętów zrobiłem i nic nie stuka-teraz jeszcze wymiana oleju w skrzyni mnie czeka...



Nie chce juz zakladac nowego tematu- moglby ktos wrzucić link do strony na ktorej znajde jaki jest zalecany olej do skrzyni w moim modelu? Wiem juz ze spustowy korek jest kolo półośki,z boku od przelewowy do wlewania tylko jaki lac?
Samochód: HC GK 2.0 16V (2003)
Pawlo
 
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 sty 2016, 21:00

Re: PRZEGUB

Postprzez valdi 20 lip 2016, 19:27

Pawlo napisał(a):Przegub wymieniony,ale z dużym trudem. Delikatnie pociągnąłem za tarcze hamulca i wyskoczył cały przegub przy skrzyni z oringa co skutkowało wylaniem oleju


No... To teraz wiesz, że trzeba pilnować, żeby półośka nie wyskoczyła ze skrzyni. Ja takiego samego byka zrobiłem jak w "Ponym" wymieniałem osłonę przegubu. Co gorsza próbowałem gorączkowo wpakować półośkę z powrotem i uszkodziłem uszczelniacz w skrzyni. Który trzeba było potem oczywiście wymienić. Nic... Człowiek uczy się na błędach. Szkoda, że na swoich :wink:
Samochód: nie posiadam/inny (2003)
valdi
 
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 sty 2014, 02:17

PRZEGUB

Postprzez frogerE47 21 lip 2016, 12:01

Wlew do skrzyni masz od "góry" skrzyni między silnikiem a dolotem z tego co pamietam. Jest zakorkowany gumowym korkiem z odpowietrznikiem. Do skrzyni wchodzi 2,2 l - 2,3 l . U siebie zalalem Mobilem 75w90 do skrzyn GL4 i GL5. Wlałem 2l ale przelewu nie osiągnąłem a czy dużo brakuje dam znać. Auto u mechaniora bo będzie zmieniał uszczelniacz na przegubie. Jak odbiore dam znać
Samochód: HC GK 2.0 16V (2005)
frogerE47
 
 
Posty: 76
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 2 lip 2014, 08:22
Lokalizacja: Ostrówek

PRZEGUB

Postprzez Lissu 6 sie 2017, 17:28

Panowie piszecie trochę chaotycznie o tych korkach w skrzyni może ktoś sprecyzować dokładnie po kolei. Gdzie w Coupe RD znajdziemy korek wlewowy, przelewowy jak i spustowy?
Samochód: HC RD2 2.0 16V (1999)
Podpis: Obrazek
Lissu (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 207
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 17 lis 2010, 23:56
Lokalizacja: Suwałki

Re: PRZEGUB

Postprzez MarkB 28 wrz 2017, 20:35

Lissu napisał(a):...piszecie trochę chaotycznie o tych korkach w skrzyni...

Spustowy znajduje się na wprost lewej półosi-klucz 19(21 nie pamiętam :oops: ),kontrolny(poziomu) od str.chłodnicy.
Samochód: HC RD2 2.0 16V (2000)
MarkB
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 lut 2016, 23:44
Lokalizacja: SZA


Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron