Łożysko + piasta - prawy tył....

Łożyska, amortyzatory, sprężyny i inne części zawieszenia.

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez jarek168 5 kwi 2016, 20:44

Witam moZna poprosić o fotorelacje z wymiany?:) pozdrawiam i dziękuje
Samochód: HC RD 2.0 16V (2002)
jarek168
 
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 maja 2015, 14:30

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Bbutcher 13 lut 2017, 01:27

Tak, ze 3 osoby mówiły, że zrobią fotorelacje a nikt nie zrobił :/
Samochód: HC RD2 2.0 16V (2000)
Podpis: ''Coście sQrwysyny uczynili z tą krainą !'' Kazik Staszewski.
Bbutcher
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 94
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 19 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Olkusz

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Bodzion 27 lut 2017, 16:16

Ale po co Wam fotorelacja z takiej błahej naprawy?
Nie ma przecież nic bardziej trywialnego.

Więc tak:
1. Zdejmujesz koło
2. Odkręcasz zacisk hamulcowy
3. Odkręcasz śrubkę mocująca tarczę ( gwint M6) i wkręcasz w to miejsce śrubkę M8. Podczas wkręcania zacznie schodzić tarcza z piasty. Uwaga, te śrubki M8 powinny być 2 sztuki w 2 otworach jakie ma tarcza. Chodzi o to aby schodziła równomiernie.
4. Zdejmujesz kapselek ochraniający centralną nakrętkę piasty i ją odkręcasz. Uwaga, tam jest duży klucz 28 czy coś takiego. Nakrętka jest zaklepana. Ja więc kupiłem nowe nakrętki w ASO gdyż uczono mnie w szkole, ze takie są jednorazowe.
5. Ściągasz piastę, schodzi ręką bez problemu.
6. Montujesz wszystko w odwrotnej kolejności zaczynając od założenia nowej piasty.
7. Przykręcasz dużą nakrętkę piasty i ją zaklepujesz zgodnie z zasadą bezpieczeństwa.
UWAGA - przykręcanie tej nakrętki nie reguluje luzu na kole i nie ma większego znaczenia dla poprawności montażu. Jest to bowiem zwykłe łożysko gdzie możesz do woli ściskać wewnętrzny pierścień. Nie jest to łożysko stożkowe gdzie moment dokręcenia ma ogromne znaczenie.
Gdzieś tu znalazłem, że najlepiej jest przykręcić momentem 200 Nm i takim właśnie to skręciłem.

I już. Gotowe.
Pozostaje cieszyć się jazdą.
ps. Opis dotyczy RD/RD2 2,0 ale w GK jest zapewne dokładnie tak samo, wnoszę po wyglądzie piasty.

Pracy przy pierwszym rozkręcaniu na max 30 min na jedno koło.
Przy kolejnej wymianie ( bo pewne za pierwszym razem kupicie tanią piastę licząc, że będzie dobra - a nie będzie ) wystarczy 15 minut na jedno koło.
Samochód: HC RD2 2.0 16V (2000)
Bodzion
 
 
Posty: 115
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dołączył(a): 19 kwi 2014, 07:18


Poprzednia strona

Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości