Łożysko + piasta - prawy tył....

Łożyska, amortyzatory, sprężyny i inne części zawieszenia.

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez endrius86 20 kwi 2010, 19:51

Pytanie krótkie:
Jak z wymianą tylnego łożyska z piastą (tzn. stopień trudności) ????

Na forum piszecie że za przód nie ma się co zabierać a jak tył ??

W warsztacie chcą 250 zł z wymianą (japońskiej firmy coś na K.....) - wiem że gość siedzi w dobrych częściach....

No ale może da się wymienić domowymi sposobami :)

Z góry dzięki za opinie.... pzdr
endrius86
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 20 kwi 2010, 21:09

K.. Kanaco, bardzo dobra firma bo robi ori do Cupci, a wymiana jak dobrze o uszy mi się obiło to dość prosta aczkolwiek ja wstawiałem do warsztatu, jak będziesz to robił sam to podziel się wskazówkami bo mam drugą do wymiany to może mnie zachęcisz do DIY :D no i co sprawdziłem na własnym przykładzie.. łożyska zmienia się parami (po miesiącu od wymiany druga zaczęła buczeć)
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez tomekl 20 kwi 2010, 23:26

ja wymieniałem piastę z tyłu i zajęło mi to ok 30 min, zdejmujemy koło odkręcamy hamulec, śrubę tą dużą z piasty i ściągamy łożysko, zakładamy w odwrotnej kolejności, co do wymiany parami to zależy od mechanika, ja wymieniałem jedną, jak drugie zacznie hałasować to też wymienię
Samochód: HC RD 1.6 16V (1997)
tomekl
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22 sie 2009, 18:47
Lokalizacja: Słupsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 21 kwi 2010, 00:32

a trochę więcej szczegółów :)? siła dokręcenia piasty? na max czy z umiarem :P tą zaślepkę po zdjęciu koła podważamy jakimś śrubokrętem żeby dostać się do śruby piasty (jak dobrze kojarzę)?
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez BartBartez 21 kwi 2010, 13:33

K...a ani na Max ani z umiarem. Łożyska dokręca się odpowiednim momentem z użyciem klucza dynamometrycznego. W RD/RD2/Lantra J2 wg. różnych źródeł od 180 do 240Nm. JA dokręcam na 200Nm.
250złz wymianą to bardzo dobra cena. Piasta Kanaco to OE Hyundai`a. W Inter Carsie płacę za taką około 190zł po zniżkach. Dla "szaraka" kosztuje ona 298zł. Przekalkulujcie sobie czy opłaca się brudzić samemu i ryzykować wcześniejsze zużycie przez nieodpowiednie dokręcenie piasty (brak klucza dynamometrycznego).
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998)
Podpis: Obrazek Obrazek
BartBartez
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1113
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 11 kwi 2008, 16:27
Lokalizacja: Gryfino

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 21 kwi 2010, 13:56

czyli z umiarem :mrgreen: postaram się załatwić klucz ale mógłbyś odpowiedzieć na inne pytania :D no i powiedz mi od razu z jakim momentem przykręciłeś - os napędowa, śruby trzymające piastę, jarzmo hamulca, śruby trzymające szczeki i ABS-Sensor :D
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez BartBartez 21 kwi 2010, 15:31

Szachi87 napisał(a):czyli z umiarem :mrgreen: postaram się załatwić klucz ale mógłbyś odpowiedzieć na inne pytania :D no i powiedz mi od razu z jakim momentem przykręciłeś - os napędowa, śruby trzymające piastę, jarzmo hamulca, śruby trzymające szczeki i ABS-Sensor :D

Oś napędowa - zapewne chodzi o nakrętkę półosi z przodu - 200-250Nm
A co do reszty to nie porównuj skręcania dwóch stałych elementów do łożyska - choć i do tego dokładne siły można znaleźć na hmaservice.com
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998)
Podpis: Obrazek Obrazek
BartBartez
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1113
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 11 kwi 2008, 16:27
Lokalizacja: Gryfino

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 21 kwi 2010, 16:17

taki żarcik :P a jakiej średnicy jest ta główna śrubka (jaki klucz) ?
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez BartBartez 22 kwi 2010, 11:19

Ni pamiętam ale są 3 opcje 27, 30 lub 32mm - ale chyba to 30mm
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998)
Podpis: Obrazek Obrazek
BartBartez
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1113
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 11 kwi 2008, 16:27
Lokalizacja: Gryfino

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 22 kwi 2010, 20:06

32mm

tu jest fotorelacja wymiany piasty >

a co do klucza dynamometrycznego.. 200Nm powiadasz.. więc można to przeliczyć na kilogramometr, zaś
Kod: Zaznacz cały
 kilogramometr jednostka momentu sił, jest to moment, z jakim działa siła 1 kG na ramieniu 1 m (prostopadle do ramienia), 1 kGm = 9,80665 Nm.

czyli do klucza o długości (z przedłużką) 1metra przykładamy ciężar 20kg i już

jak ktoś ma siłkę w garażu to z ciężarem nie powinno być problemu :mrgreen:
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez damian11 24 kwi 2010, 18:09

a czy cena 118zl za łożysko na przód Kanaco to dużo :?:
rok temu mechanik dal mi JC ( jeszcze nie orientowałem się że to syf) i już czas na zmianę bo hałas straszny.
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2000)
damian11
 
 
Posty: 357
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 5 maja 2009, 20:51
Lokalizacja: BIELSKO-BIAŁA

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 24 kwi 2010, 18:25

dobra cena jak ostatnio się pytałem to 130 zł sobie liczyli za Kanaco
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez llopacinski 4 maja 2010, 18:29

a do ściągnięcia tylnych tarcz nie jest potrzebny ściągacz ? Lekko one schodzą, czy trzeba się namęczyć ?
Samochód: nie posiadam/inny (0000)
llopacinski
 
 
Posty: 1058
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 5 maja 2008, 21:42

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez tomekl 4 maja 2010, 23:33

jeśli się nie mylę to w tylnych tarczach są dwa miejsca w które wkręca się śrubki i dokręcając je tarcza schodzi
Samochód: HC RD 1.6 16V (1997)
tomekl
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22 sie 2009, 18:47
Lokalizacja: Słupsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez muerte82 5 maja 2010, 23:59

Dokładnie, tarcze odkręca się śrubokrętem krzyżakiem, schodzą bez problemu. Wymieniałem piastę kilka tygodni temu i zajęło mi to dokładnie 20min. żadna filozofia :)
muerte82
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez endrius86 6 maja 2010, 08:03

muerte82 napisał(a):Dokładnie, tarcze odkręca się śrubokrętem krzyżakiem, schodzą bez problemu. Wymieniałem piastę kilka tygodni temu i zajęło mi to dokładnie 20min. żadna filozofia :)


Ale mówisz o piaście na tyle ??
endrius86
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez muerte82 6 maja 2010, 23:07

Tak, chodzi mi o tył.
muerte82
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez swap 19 maja 2010, 14:37

K...a ani na Max ani z umiarem. Łożyska dokręca się odpowiednim momentem z użyciem klucza dynamometrycznego


W coupe lozyska sa kulkowe nie stozkowe....Znalazlem opinie,ze w łożyskach stożkowych spasowanie łożyska odbywa poprzez dokręcanie bądz luzowanie nakrętki,natomiast w łożysku kulkowym nakrętka dociska łożysko do ścianki nie pozwalając mu na ruch wzdłóżny nie działa natomiast na spasowaniu kulek w łożysku.... :lol:

Wlasnie sam wymienialem drugie lozysko w coupe i wg mnie uzycie klucza dynamometrycznego nie jest tak bezwzgledne- NIE DA SIE SCISNAC ZBYT MOCNO KULEK W TEGO TYPU LOZYSKU ...choc nie ukrywam,ze klucza uzylem...to wg mnie nie jest to tak konieczne ja w stozkowych(np w accencie)... :roll:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Samochód: HC GK 2.0 16V (2005)
Podpis: Obrazek
swap
 
 
Posty: 58
Dołączył(a): 4 paź 2008, 12:12
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Re: Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez BartBartez 20 maja 2010, 10:59

W coupe lozyska sa kulkowe nie stozkowe....Znalazlem opinie,ze w łożyskach stożkowych spasowanie łożyska odbywa poprzez dokręcanie bądz luzowanie nakrętki,natomiast w łożysku kulkowym nakrętka dociska łożysko do ścianki nie pozwalając mu na ruch wzdłóżny nie działa natomiast na spasowaniu kulek w łożysku.... :lol:


1. Pisałem o tylnych łożyskach, a Ty o przeednich
2. fakt, że przy stożkach jest to ważniejsze - zgoda
3.Stożkowe w Accencie były właśnie z tyłu
4. Wszystko da się dokręcić za mocno - kwestia długości pokrętła i siły dokręcającego :mrgreen:
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998)
Podpis: Obrazek Obrazek
BartBartez
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1113
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 11 kwi 2008, 16:27
Lokalizacja: Gryfino

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez endrius86 16 cze 2010, 20:52

Odświeżam temat:

Na pewno będę wymieniał to łożysko w najbliższym czasie (sam-spróbuje załatwić klucz).

Oglądam ceny i natrafiłem na:
http://allegro.pl/item1080276875_lozysk ... antra.html

oraz

http://allegro.pl/item1080161620_lozysk ... excel.html

Ceny bardzo fajne i do tego:
http://www.motofakty.pl/artykul/service ... owcow.html
oraz
http://www.sagaauto.com.pl/pl/index.php?a=8&b=0


Co Wy na to ??
endrius86
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Re: Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez filester 2 lip 2010, 00:37

BartBartez napisał(a):4. Wszystko da się dokręcić za mocno - kwestia długości pokrętła i siły dokręcającego :mrgreen:

Mówiąc poprawnie - długość ramienia siły i wartości siły do niego przyłożonej :mrgreen:
Samochód: nie posiadam/inny
filester (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2533
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Dołączył(a): 8 sie 2007, 16:32
Lokalizacja: Łódź

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez jugen 30 sty 2011, 22:07

Czy warto kupić łożysko z piastą na tył firmy MAXGEAR?? Słyszał ktoś coś o tym producencie?? Cena niby atrakcyjna (ok.120 zł) ale czy warto?? Pomóżcie!!
jugen
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 30 sty 2011, 22:20

nie warto !
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez psysitec 31 sty 2011, 17:04

witam!
ja wymieniłem dwa w RD2 z tyłu sam bez żadnych problemów i bez klucza dynamo :

http://allegro.pl/lozysko-piasta-kola-h ... 59209.html

całosc to godzina roboty -najtrudniej zdjac tarcze z łozyska ale jak ja wymieni łem to Ty tez wymienisz - potrzebny klucz 24 o ile dobrze pamietam

jeżdże od kwietnia 2010 czyli blisko rok i cisza
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001)
Galeria zewnętrzna: http://images40.fotosik.pl/1649/ccf2a74483cdc82agen.jpg
Podpis: Obrazek
psysitec (Klubowicz)
Klubowicz
 
 
Posty: 485
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Dołączył(a): 18 maja 2010, 17:27
Lokalizacja: Żywiec

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez llopacinski 31 sty 2011, 17:36

psysitec napisał(a):witam!
klucz 24 o ile dobrze pamietam



24? Chyba 32 i 14 do hamulców + mocny śrubokręt... jest w fotorelacji
Samochód: nie posiadam/inny (0000)
llopacinski
 
 
Posty: 1058
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 5 maja 2008, 21:42


Następna strona

Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość