Łożysko + piasta - prawy tył....

Łożyska, amortyzatory, sprężyny i inne części zawieszenia.

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 31 sty 2011, 17:52

psysitec napisał(a):ja wymieniłem dwa w RD2 z tyłu sam bez żadnych problemów i bez klucza dynamo :
http://allegro.pl/lozysko-piasta-kola-h ... 59209.html

wprawa z pewnością Ci się przyda jak taki syf będziesz zakładał :lol:
psysitec napisał(a):najtrudniej zdjac tarcze z łozyska

no to z pewnością biorąc pod uwagę że tarcza nie opiera się o łożysko :mrgreen: a tak poza tym wystarczy w nią wkręcić śrubkę i bez użycia żadnej siły schodzi..
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 31 sty 2011, 19:32

psysitec napisał(a):jeżdże od kwietnia 2010 czyli blisko rok i cisza

a ile zrobiłeś km od tego kwietnia ?
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez psysitec 1 lut 2011, 13:53

11 000
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001)
Galeria zewnętrzna: http://images40.fotosik.pl/1649/ccf2a74483cdc82agen.jpg
Podpis: Obrazek
psysitec (Klubowicz)
Klubowicz
 
 
Posty: 485
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Dołączył(a): 18 maja 2010, 17:27
Lokalizacja: Żywiec

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 1 lut 2011, 18:29

no to już jest sukces ;)
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez roobert30 9 lip 2011, 16:14

witam, a ja dzisiaj zakupilem piaste tylną z łożyskiem firmy ILJIN 285 zł , wg katalogu ma pasowac do mojego GK ale nie pasuje !! po załozeniu jej i dokręceniu okazało sie że lata na wszystkie mozliwe strony , zmierzylem łozysko i okazało sie ze jest o 3 milimetry dłuższe od tego ktore bylo oryginalne , piast innej firmy w moim miescie nie znalazlem, czy ma ktos jakies namiary na lepsze piasty ? takie ktore będą pasowac.
Samochód: HC RD2 2.0 16V (2005)
roobert30
 
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 lip 2010, 07:02
Lokalizacja: Pabianice
opcje: , www

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 10 lip 2011, 15:14

namiarów na łożyska w Twojej okolicy to nie mam ale takie wym. chyba powinny być ;
Szerokość [mm]:69,5
Srednica wewnętrzna [mm]:32
żrednica zewnętrzna [mm]:139
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez krajas 24 wrz 2011, 11:23

Witam

Czy ktoś by mógł mi podać wymiary tylnego prawego łożyska do RD2 1.6 16V 116KM (2001) ?
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001)
krajas
 
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 lip 2011, 21:29

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez luken1 24 wrz 2011, 17:07

Panowie, czy ktoś z Was wymieniał łożysko z tyłu w GK? Byłem u mechanika, który miał wymienić mi łożysko wraz z piastą, ale okazało się, że nie pasuje. Później zamówił następne i droższe (Kanaco) i też średnica była inna. Czy jestem skazany na oryginał, czy może ktoś z Was zakładał jakiś zamiennik, który pasował? Ew. czy ktoś potrafi podać średnicę tego łożyska, to może gdzieś uda mi się dobrać według rozmiaru.
Samochód: HC GK F/L 2.0 16V (2005) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=7245
Podpis: ser del barça és el millor que hi ha
luken1
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 83
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Dołączył(a): 7 cze 2008, 00:52
Lokalizacja: Poznań

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez marcinos 15 gru 2011, 14:59

Też bym prosił o te rozmiary żeby czasem inne nie przyszlo. Moze zamowiles wersje bez abs a masz abs albo na odwrot ?

I takie moje pytanie, czy po wymianie piasty z lozyskiem z tylnego lewego kola w GK, trzeba zrobic geometrie ?
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=8062
Podpis: http://pl.pokerstrategy.com/#u3DO7F

Naucz się grać w pokera dzięki naszym strategiom i zgarnij 50$ bonusu od PokerStrategy bez wpłacania nawet złotówki!</a>
marcinos
 
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 lis 2011, 21:47
Lokalizacja: Głogów / Dolnośląskie

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 15 gru 2011, 18:56

nie trzeba robić geometrii



RD2 - średnica zewnętrzna [mm]:139; średnica wewnętrzna [mm]:27,4; Szerokość [mm]:65 - musisz zwrócić uwagę na to czy są łożyska do modelu z ABS-em czy bez i ile ma zębów pierścień
takie wymiary mi wychodzą w katalogu
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez marcinos 15 gru 2011, 21:35

A masz rozmiar do GK moze ?
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=8062
Podpis: http://pl.pokerstrategy.com/#u3DO7F

Naucz się grać w pokera dzięki naszym strategiom i zgarnij 50$ bonusu od PokerStrategy bez wpłacania nawet złotówki!</a>
marcinos
 
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 lis 2011, 21:47
Lokalizacja: Głogów / Dolnośląskie

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 15 gru 2011, 22:00

wymiarów nie mam ale nr tego łożyska marki SKF to VKBA 6814 chyba że nie masz ABS-u w co wątpię to VKBA 6813 -
wg katalogów których ja używam
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Galatorn 12 sty 2012, 15:52

Co prawda temat dotyczy RD ale GK to jego młodszy brat... :)
Jestem chyba rekordzistą w wymianie piast tylnich w HC GK. Wciągu 3 lat będę teraz w weekend wymieniał już 4 raz piastę (po 2x na koło). Nie mam pojęcia dlaczego mi one tak padają chodź mam 3 podejrzenia:
-źle dokręcona, za mocno kluczem pneumatycznym (3 wymiany u tego samego mechanika, piasty różnych producentów z oryginałem włącznie) teraz zrobię to sam własnoręcznie kluczem dynamometrycznym.
- wyjechane zwieszenie, zła geometria kół w pionie (koła lekko odchylone w pionie /-\) będę wymieniał sprężyny i może amorki na wiosnę.
-zbyt duże stałe obciążenie stałe tyłu (mam 53 litrowy zbiornik LPG we wnęce kola zapasowego, zawsze tankuje LPG do pełna, min raz w tygodniu)
Dlatego proszę o sugestie dlaczego tak się dzieje bo ta wymian teraz to dla mnie zagadka, przed świętami zero jakichkolwiek odgłosów, ze piasta pada lub tp. Autko stało prawie 2 tygodnie w czasie świąt pod domem, odpalam, ruszam a tu wycie jakby ktoś mi do koła kamieni nasypał, po prostu ni z owego piasta z lewej strony padła na całej linii (ostatnia wymiana na tym kole jakieś 2 lata temu ok 30 tyś km przebiegu)

PS. Piasta kosztowała mnie 199pln +25 kurier (allegro.pl) OPTIMAL/LABG Germany, nr katalogowy 922489
Jak będą warunki to postaram się zrobić fotorelacje z tej operacji na moim autku.

Pozdrowionka i miłego dzionka.
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: był HC GK 2.0 GLS (2002); w oczekiwaniu na następnego Hultaja :] w między czasie Elantra 2.0 CRDi w sedaniku ;)
Obrazek
Galatorn (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 4 mar 2009, 12:12
Lokalizacja: TYCHY

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Szachi87 12 sty 2012, 16:12

zmiana osoby wymieniającej mogłaby rozwiązać zagadkę... ale kupiłeś taki produkt że ciężko będzie o jakiś wiarygodny wynik
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Perez85 12 sty 2012, 19:54

to będzie raczej wina zbyt mocnego dokręcenia , geometria ma znikomy wpływ na łożysko tak jak i obciążenie :) OPTIMAL to jest niemiecki chińczyk tak że nie wiadomo jak to z nim będzie. A jak tak Twoje felgi ? są w miarę proste ?
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || galeria: viewtopic.php?f=22&t=2631
Podpis: “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno" - Sir Stirling Moss
Perez85 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1574
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dołączył(a): 11 mar 2009, 19:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / Częstochowa

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Galatorn 13 sty 2012, 19:44

Felgi są ok, sprawdzane na jesień, oponki zimówki nówki, maja trzy miesiące. Mam dwa komplety kół i oba są ok.
Co do piasty to kupiłem pierwszą dostępną puki nie obadam dlaczego mi one tak padają. Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

PS. Wymieniłem piastę samodzielnie (zrobiłem zdjęcia więc sklecę później jakąś fotorelacje) i na 99% przyczyną było za mocne dokręcenie piasty. Piasta była tak mocno dokręcona, ze przy dokręceniu (mechanik) lub odkręcaniu prze zemnie (nasadka 32) zerwało się zabezpieczenie podkładki nakrętki. Musiałem "dzyndzelek" zabezpieczenia które wchodzi w rowek ośki napawać i przypiłować ale zregenerowałem podkładkę.
Co będzie dalej czas pokaże ale piasty to ja będę już sam wymieniał (oby nie za często ;) i mam nadzieje, ze ten niemiecki chińczyk (piasta) jakiś czas pociągnie :)
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: był HC GK 2.0 GLS (2002); w oczekiwaniu na następnego Hultaja :] w między czasie Elantra 2.0 CRDi w sedaniku ;)
Obrazek
Galatorn (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 4 mar 2009, 12:12
Lokalizacja: TYCHY

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Michalicz 28 sty 2012, 11:43

siemanko własnie dzisiaj bede montował nową piaste na tył ( prawy) w GK nie wiecie jak mocno dokrecic śrube ?? bo w instrukcji nic o tym nie pisze ( mam na kompie cała ksiażke serwisowa ) pisze tylko o tym ze czyjnik ABS ma mieć od 0.2 - 1,3 mm luzu od pierscienia ABS'u ... Pozdrawiam
P.S. nie wiem czy ktoś mi uwierzy ale kupiłem orginał w ASO za 300zł :D w kazdym innym sklepie chcieli od 250 do 350 zł za zamiennik :P
Samochód: HC GK 2.0 16V (2003)
Michalicz
 
 
Posty: 20
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 2 mar 2010, 14:06
Lokalizacja: Rybnik

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Danger 28 sty 2012, 18:52

Michalicz napisał(a):siemanko własnie dzisiaj bede montował nową piaste na tył ( prawy) w GK nie wiecie jak mocno dokrecic śrube ?? bo w instrukcji nic o tym nie pisze ( mam na kompie cała ksiażke serwisowa ) pisze tylko o tym ze czyjnik ABS ma mieć od 0.2 - 1,3 mm luzu od pierscienia ABS'u ... Pozdrawiam
P.S. nie wiem czy ktoś mi uwierzy ale kupiłem orginał w ASO za 300zł :D w kazdym innym sklepie chcieli od 250 do 350 zł za zamiennik :P

u mnie zamiennik 142zł wymienialem w ostatnim gk :)
Samochód: nie posiadam/inny (2003)
Podpis: Danger
Danger (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 422
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Dołączył(a): 16 lip 2009, 23:09
Lokalizacja: Slask

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez Galatorn 25 cze 2013, 12:03

Właśnie szykuje się do wymiany 5 piasty w tyle mojego hultaja, 3 szt poszły szybko przez mojego byłego mechanika który dokręcał je za pomocą klucza pneumatycznego na maksa, a nie jak powinno być za pomocą klucza dynamometrycznego. Udowodniła to ostania wymiana, gdzie sam wymieniałem piastę, wstawiłem jak wyżej piszę niemieckiego chińczyka OPTIMAL i dalej dobrze się sprawuje, padła druga strona (wymieniana jeszcze przez byłego mechanika od klucza pneumatycznego). Dziś zamawiam piastę Starmann Germany® GmbH (zestaw łożyskowy RS-9489), średnia cena na allegro z wysyłką ok 200pln.
Dla pomocy dodam:
PARAMETRY TECHNICZNE piasty Hyunda Coupe GK

Ciężar [kg]: 2.44,
Ilość zębów, pierścień ABS: 44.00,
Średnica wewnętrzna [mm]: 32,
Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 74.00,
Średnica zewnętrzna [mm]: 139,
Strona zabudowy: oś tylna, z lewej, z prawej,
Szerokość [mm]: 69.50,
Nakrętka mocująca na klucz 32
Siła dokręcenia nakrętki: 180-240 Nm (wg różnych źródeł) ja dokręciłem przy ostatniej wymianie 200 Nm.
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: był HC GK 2.0 GLS (2002); w oczekiwaniu na następnego Hultaja :] w między czasie Elantra 2.0 CRDi w sedaniku ;)
Obrazek
Galatorn (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 4 mar 2009, 12:12
Lokalizacja: TYCHY

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez serekjwr 15 sie 2013, 16:27

na dniach zabieram się za wymianę piasty tył w GK 2.0 (2002)to dodam fotorelacje bo chyba nikt jeszcze nie dodał
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
serekjwr
 
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 kwi 2013, 11:39

Re: Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez cisek 17 wrz 2013, 17:56

Szachi87 napisał(a):tu jest fotorelacja wymiany piasty >.............

Mi tu jakieś pornosy wyskakują :P
Samochód: HC GK 2.0 16V (2003)
Podpis: Obrazek
cisek
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 235
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 07:02
Lokalizacja: Lublin

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez johnnyb 17 wrz 2013, 18:02

Fakt, Szachi ma "oryginalny" gust :-), ale forum jest tolerancyjne. Nie będziemy go dyskryminować.
Linki puki co znikają :-).
Samochód: nie posiadam/inny (2006)
Podpis: ..::Born to rise Hell::..
johnnyb (Moderator)
 
 
Posty: 1293
Otrzymał podziękowań: 57 razy
Dołączył(a): 15 kwi 2010, 08:34
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez psysitec 17 wrz 2013, 20:00

.............już przejechałem 50 000km....
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001)
Galeria zewnętrzna: http://images40.fotosik.pl/1649/ccf2a74483cdc82agen.jpg
Podpis: Obrazek
psysitec (Klubowicz)
Klubowicz
 
 
Posty: 485
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Dołączył(a): 18 maja 2010, 17:27
Lokalizacja: Żywiec

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez maar 27 wrz 2013, 09:38

Moje 3 grosze do dyskusji:

zła geometria kół w pionie (koła lekko odchylone w pionie /-\) ma wpływ na szybsze zużycie łożyska. Po wymianie wahacza tylnego poprzecznego geometria się rozjechała i po pół roku do wymiany opona (ścięty bieżnik od wewnątrz) oraz oczywiście hałasujące łożysko.
Samochód: HC RD 1.6 16V (2001)
maar
 
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27 wrz 2013, 08:44

Łożysko + piasta - prawy tył....

Postprzez turekyeti 11 kwi 2014, 14:17

A nie można wymienić samego łożyska bez piasty? :roll: po co sobie robić dodatkowe koszty. u siebie w Legnicy mam hurtownie łożysk i koszty ze 150zł zamieniłyby się na 15zł :D da się tak?
Samochód: HC RD 1.6 16V (1999)
turekyeti
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 34
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 30 sty 2014, 02:27


Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość