Strona 2 z 2

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

PostNapisane: 8 paź 2015, 19:15
przez cisek
Czy zacisk był wyczyszczony jak bóg przykazał :?: tzn podstawowa sprawa czy wyciągałeś prowadniczki i czyściłeś je w środku? czy użyłeś odpowiedniego smaru? czy klocki lekko chodzą w jarzmie? Jeśli tak to zostaje tarcza i nie ma co cudować :P

Re: Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkoś

PostNapisane: 9 paź 2015, 14:38
przez JuNY
Cały zacisk i wszystko co z nim związane wyczyściłem dokładnie. Całą tarczę wraz z piastą. Wszystko chodzi tak jak należy, leciutko. Smar jaki używałem do prowadnic to taki jak stosuje się w głowicach tnących kos spalinowych. No właśnie jutro może podjadę jak będę miał czas na stację niech mi sprawdzą tarcze. Tylko nie wiem skąd się bierze taka różnica w biciu, że teraz mocno bije, wcześniej jak wyczyściłem było przez jakiś czas słabo odczuwalne a jeszcze wcześniej po wymianie osłony przegubu mocno a przed wymianą osłony przegubu słabo. Wydaje mi się że powinno być cały czas tak samo skoro tarcza krzywa. Ale mogę się mylić :)

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

PostNapisane: 10 paź 2015, 09:41
przez cinek78
do prowadnic używa się smaru o dużej wyporności wody.
do cylinderków używa się specjalnej maści
do klocków używa się albo masy ceramicznej , albo miedzianej .

Inne nie zdają egzaminu w pracy w wysokiej temperaturze , w otoczeniu brudu i wody..

Weź poprawkę , że może być tak, że na zimnym układzie jest ok. , a na rozgrzanych hamulcach dopiero bicie się pojawia - świadczy to o ... gównianym materiale tarcz.

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

PostNapisane: 9 lis 2015, 22:20
przez psysitec
ja bym sprawdził jeszcze koła na wyważarce i pierścienie centrujące czy grają z piastą za pomocą suwmiarki oraz bieżnik oczywiście

Re: Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkoś

PostNapisane: 9 lis 2015, 22:24
przez RAF77
Wymiana tarcz.

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

PostNapisane: 3 gru 2015, 10:26
przez muzeum
też miałem taki problem z biciem podczas hamowania, i na kierownicy było czuć tak do około 80-90 km/h. Poniżej tej prędkości nic nie czułem. Zdjąłem koło i gołym okiem było widać ,że tarcze są bardzo zużyte. Wymiana tarcz i klocków rozwiązała problem w 100%.

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

PostNapisane: 9 lis 2016, 16:10
przez Krakuss

Re: Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkoś

PostNapisane: 6 gru 2017, 17:01
przez arthurom953
Miałem podobny problem i udało się go wyeliminować.

Nie słuchaj majstrów którzy mówią że wjechanie w kałuże skrzywi tarcze, gdyż opony odprowadzają wodę na boki. Musiałaby być to dziura na 15 cm minimum, ale wtedy byś już zawieszenia nie miał. Owszem są przypadki skrzywionych tarcz ale nie z tego powodu.

Jeżeli wszystkie powierzchnie są prawidłowo oczyszczone i zaciski równo chodzą (prowadnice), to problem pozostaje w Wahaczu, a szczególnie w wybitym sworzniu.

Ja wymieniłem sworzeń i tuleje wahacza, gdyż były popękane, a koło miało spore luzy.
Sprawdź stan wahacze.

Pozdrawiam.