2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 4 wrz 2014, 19:23

To jest kompletny osobny zestaw do pomiaru, zawiera sonde, kontroler, oraz wyswietlacz LCD. Sonda pracuje w zakresie 0-5V, wiec bez problemu mozna ja podlaczyc do wejscia analogowego w piggybacku i stroic :)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 5 wrz 2014, 08:06

Nie chodzi mi o stojenie ale o odczyt. Jest o wiele lepiej (bezpieczniej) gdy odczyt jest brany bezposrednio z ECU/PGBC a nie za posrednictwem sondy. W takim przypadku eliminujesz mozliwosci niedokladnego odczytu, a w przypadku i.e. uszkodzenie wtryskiwacza, jest to bezpieczniejsze dla silnika gdyz AFR commander zintegrowany z ECU/piggybackiem, odetnie doplyw paliwa ( a nie zaplon) i nie musisz sie martwic ze silnik zrobi boom :) taka mala rada ode mnie kiedy bedziesz montowal AFR (oczywiscie jesli ma taka mozliwosc).
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 7 wrz 2014, 12:15

Nie wiem, czy Cie dobrze zrozumialem, ale wydaje mi sie, ze jesli bylaby prosta mozliwosci odczytu AFR bezposrednio z ECU benzyny to zasadnosc stosowania szerokopasmowek bylaby zbedna :) Seryjne sondy waskapasmowe pracuja w zakresie 0-1V, wiec one nie sa w stanie dokladnie okreslic wartosci AFR a jedynie okreslic czy jest ubogo czy bogato, natomiast dopiero szerokopasmowa mowi nam dokladnie "o ile" jest za ubogo, lub za boagato.

Natomiast AFR, ktory zamowilem ma mozliwosci emulowania seryjnej sondy, tak zeby nie trzeba bylo wiercic i wspawywac nowej wkretki, tylko zastapic obecna sonde nowa, ale zdecydowalem, ze seryjnych sond nie bede na razie ruszal, a zakupiona szerokopasmowa wepne calkowicie osobno. Jesli dobrze ogarniam strone teoryteczna to w CL (closed loop) beda sobie pracowac i dazyc do lambda=1=AFR=14.7, a w OL (open loop) bede korygowal na odczyt z wskaznika z AFR.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 20 wrz 2014, 09:10

Moze ktos rzucic okiem? Filmiki z pracy sondy AFR, nie wiem czy te wskazania sa w miare poprawne i czemu w idle nie trzyma w miare sztywno okolic 14.7 tylko "plywa"

https://www.youtube.com/watch?v=jTv85RE ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=lq8Amyj ... e=youtu.be
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 22 wrz 2014, 07:44

* Na jakim paliwie jezdzisz?
* Jakie masz swiece?
* Jaka masz przerwe na swiecach?
* kiedy ostatni raz wymieniales/czysciles puszke (dizzy)?
* sprawdzales czy masz nieszczelnosc wydechu?

W rzeczywistosci nigdy nie utrzymasz 14.7 caly czas. Ale widze ze u ciebie jest za ubogo i tak falowac nie powinno. Posprawdzaj powyzsze rzeczy i zobacz czy to cos zmieni?



Jeszcze jedno: jak zdejmiesz noge z gazu to spada i wraca do 12-15? Czy faluje caly czas bez znaczenia czy jest na obrotach czy nie?
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 22 wrz 2014, 20:07

Dzieki hadra za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.

Tak wyglada praca sondy od zera podczas pierwszego porannego odpalenia:

https://www.youtube.com/watch?v=7RIzbIm ... e=youtu.be


Checka na desce nie wywala, paliwo Pb95, przerwa 0.9mm, puszka(dizzy)??, nie sprawdzalem nieszczelnosci ale wydech byl robiony na "swiezo" bo montowalem sportowe kolektory. Tak wlasnie wyczytalem, ze sztywno 14.7 nie bedzie bo sondy pracuja caly czas, ale chyba powinno oscylwoac wokol tej wartosci a nie skakc jak popadnie. Wg AFR jest niby ubogo, a jak podlalem w tunerze na wolnych to po kilku minutach Check na desce, ze ejst przelane. Wtryski zmienione, kolo na kompresor tez, czasy na wolnych 2ms, czyli bardzo krotkie.

Przy hamowaniu silnikiem AFR pokazuje 19 (na tyle max jest skala ustawiona), a jak juz spadna obroty to wraca do 15-17, roznie, chociaz jak przyspieszam to potrafi w miare sztywno pokazywac np. 15.1, ogolnie to dziwy pokazuje. Nie wiem jak w OL bo samochod jest nieywstrojony.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 23 wrz 2014, 08:06

Proponowalbym jeszcze dwie rzeczy:

* zrob kalibracje ale wyciag najpierw o2 sensor
* popatrz na wtryski! one nie sa nowe?

jesli powyzsze nie zadziala to zaczne sie drapac w glowe i jeszcze cos wymysle :)

chcialem jeszcze zauwazycz jedna rzecz: z powyzwszego filmiku, na zimnym silniku wydaje mi sie ze odczyt masz dobry! Zaczyna on natomist podwyzszac sie gdy silnik sie nagrzewa. Wychdzi na to ze cos sie p.i.e.p.r.z.y kiedy przechodzi z open loop na closed loop. Na zimnym silniku (open loop) dane sa brane z ECU i MAP/MAF sensor. Wtedy twoj odczyt wydaje sie OK. Kiedy silnik sie nagrzewa przechodzi na closed lood gdzie "feedback" jest brany z o2 sensor. Szukalbym problemu wlasnie tu.

Jesli nic nie wykombinujesz, szanse sa ze w rzeczywistosci twoj AFR jest wporzadku ale odczyt nie jest prawidlowy. Wtedy proponowalbym jechac i stroic i tuner wtedy rozwieje wszystkie twoje watpliwosci.

Daj znac co i jak.


PS: nareszcie mozna z kims pogadac o 'grubszych' rzeczach na tym forum :)
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 29 wrz 2014, 11:53

Jakis postep?
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 30 wrz 2014, 08:27

Hej,

Na razie ustalilem, ze moja sonda na jakies 90% jest dobra, zrobilem kalibracje na nowo i jest w miare OK, pokazuje jeszcze jakies dzwine dla mnie rzeczy czasem, ale pod obciazeniem zachowuja sie poprawnie:). Co do reszty na razie troszke stoje w miejscu, nie moge sie dodzwonic do tunera, wiec samochod dalej niewystrojony. Z racji, ze wypadly mi inne wydatki, to z fundaszami tez troche stoje kiepsko, wiec na razie musze przystopowac.

W kazdym razie zostalo mi po po prostu to wszystko dograc za soba, zrobic konwersje MAF-->MAP, zestroic CL, a potem OL. W sumie mam wszystko by samemu sprobowac sil, ale nie jest to takie proste:)

Zeby sie troche rozjasnilo w temacie wrzucam fote sportowych kolektorow:

Obrazek
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 30 wrz 2014, 09:42

Jasne, to wszystko kosztuje :) zabawa nie jest tania... fajnie ze po kalibracji w miare ci to smiga. Do tunera jakos dojedziesz :) Masz juz swojego zaufanego tunera czy narazie sie rozgladasz? Osobiscie moge ci poleci CompSport w BB. Maja ogromna wiedze i doswiadczenie!
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 30 wrz 2014, 13:21

Mam osobe, ktorej mysle moge zaufac (z polecenia), ale dosc ciezko sie z nia skontaktowac :) Z ciekawosci napisalem do tego CompSport-u o jakas oferte cenowa, zobacze co odpisza, tak ze dzieki za namiar :ewink:

Panowie z CS niestety dali znac, ze Hyundaia nie ruszaja, tylko auta niemieckie.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 8 paź 2014, 19:35

Bylem u tunera na wizycie i niestety nie udalo sie opanowac do konca tematu. Przy okazji ustalilem, ze moj AFR jednak nie pokazuje dobrze. Kolega od strojenia zalozyl na koniec wydechu swoja sonde i na wolnych obrotach idealne 14.7, gdzie u mnie skakanka od 15 do 19... Dziwne, zeby nowy zestaw byl uszkodzony, ale chyba wlasnie tak jest, teraz musze jeszcze ustalic, czy kontroler, czy sonda.

A co do strojenia, zaczelismy od malych obciazen (do 4 tys.) czyli generalnie praca w CL i tutaj bez problemu udalo sie wszystko ustawic, korekte dlugoterminowa zjechalismy z 21% do 3-5%, AFR w normie, bledow brak. Problem natomiast zaczal sie na wysokich obrotach (powyzej 4k), mianowicie notorycznie pojawiaja sie bledy wypadania zaplonow, co ciekawe zawsze na tych samych cylindrach - 2,3 i 5,6. Blad nie wyskakuje tylko na parze 1,4. Probowalismy zmiany swiec, cewek oraz przewodow zaplonowych - bez skutku. Oczywiscie wczensiej byla proba zmian dawek paliwa, dodawawanie, ujmowanie itp bez efektu.

Samochod po prostu po wejsciu na wysokie obroty wywala Checka na desce i wpada w tryb awaryjny (nierowna praca silnika), po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnik pracuje OK do momentu gdy znow go nie wkrece. Dodam, ze na strojenie jechalem na kolach 200km w jedna i druga strone (razem ponad 400) i silnik nie lapie zadnych bledow na niskim obciazeniu.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 9 paź 2014, 09:10

Ja stawiam na sonde. W wiekszosci przypadkow ona jest uszkodzona dlatego ci nie czyta dokladnie.
Jesli chodzi o prace na podwyzszonych obrotach to problem jest w open loop. Sprawdzales MAP/MAF sensor?
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 9 paź 2014, 09:27

No tuner tez stwierdzil, ze problem wystepuje w okolicach przejscia do OL, chociaz jak sam potem zauwazylem to blad najczesciej sie pojawia jak chwile przytrzymam na danych obrotach np. okolice 5k, natomiast jak szybko go wkrece to potrafi isc prawie do odciecia i bledu nie wyrzucic.

MAF zostal seryjny, komputer nie wyrzuca zadnego bledu z nim zwiazanego i wczesniej tez nie bylo z nim problemow.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 9 paź 2014, 12:33

Ciezko stwierdzic co z nim jest.. Ja bym jeszcze moze sprobowal innego tunera ale nie na rolling road tylko w normalnych warunkach drogowych. Daj mi jakis czas, popytam czy jest tam ktos dobry w okolicach Zywca/Bielska
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 9 paź 2014, 12:47

Stroilismy na drodze :)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 17 lis 2014, 08:47

Jakies wiesci w tym temacie??
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 11 sty 2015, 12:37

Witam ponownie po dluzszej przerwie,

Z wiesci tyle, ze samochod ciagle jezdzi i ma sie dobrze :) Nic sie jeszcze nie rozpadlo, natomiast no niestety dalej nie jest do konca wystrojony. Nie udalo mi sie poradzic z problemem wypadania na zaplonow przy wysokim obciazeniu i ogolnie ciezko znalezc osobe z okolicy, ktora mialaby wiedze i checi na to popatrzec. Z tego wzgledu na razie nowego wykresu z hamowni brak. Na wiosne bd sie staral do tego wrocic i moze uda sie to opanowac. Postaram sie tez w koncu nagrac jakis film jak to jezdzi.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez Dedis 11 sty 2015, 12:53

Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=10469
Podpis: Prędkość była OK, tylko zakręt był za ciasny!
02' Hyundai Coupe GK V6
09' Opel Corsa D 1.4
Dedis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołączył(a): 4 kwi 2013, 08:25
Lokalizacja: Gliwice

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 29 sty 2015, 10:15

Maly update:

Ze zlych wiesci - padlo serce, obrocilo panewke..... :(
Z dobrych - po wymianie na inny motor samochod odczuwalnie lepiej jezdzi i wyglada na to, ze zniknal problem z zaplonami.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez Dedis 29 sty 2015, 10:19

jednak cały motor... ile Cię to wyszło?
zmieniałeś od razu panewy?
Po naszej rozmowie chyba też zmienię jednak profilaktycznie :D
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=10469
Podpis: Prędkość była OK, tylko zakręt był za ciasny!
02' Hyundai Coupe GK V6
09' Opel Corsa D 1.4
Dedis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołączył(a): 4 kwi 2013, 08:25
Lokalizacja: Gliwice

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez hadra 29 sty 2015, 13:32

Przy okazji skrzynie tez bym wymienil na manual.. dostep mocy bedzie lepszy
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez k.szakul 29 sty 2015, 14:55

Mam skrzynie tanio oddam :)
Samochód: nie posiadam/inny
k.szakul
 
 
Posty: 945
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Dołączył(a): 9 lut 2009, 16:40
Lokalizacja: --

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez BadBoy89 8 sie 2015, 10:44

Odkopię troche temat, szefu jak tam auto sie sprawuje ? co obecnie masz porobione ? Czy masz juz moze filmik jak to jezdzi ? o ile realnie wzroslo przyspieszenie w przedziale 0-100 i 100-200 ?
Czy mozesz mi napisac co wchodzilo w sklad tego kita i jak mniej wiecej to bylo zrobione ? ( zastanawiam sie nad kupnem samego eatona m62 i dorobieniem reszty, wyspawanie kolektora itp, tylko pytanie czy jest to realne ? )
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2004) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12447
Podpis: SPRZEDAM MOJEGO HYUNDAIA V6 MANUAL BOGATA OPCJA
BadBoy89
 
 
Posty: 123
Dołączył(a): 15 lis 2010, 16:40
opcje: , www

2.7 V6 SUPERCHARGED - FOTORELACJA

Postprzez szefu19 30 kwi 2016, 18:35

Samochód: HC GK 2.7 24V v6
szefu19 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 102
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 16 maja 2012, 19:33
Lokalizacja: Żywiec


Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość