180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez daro76 13 lip 2014, 23:18

Zakończyłem właśnie dokręcanie mojego hultaja rd 2.0.

Końcowym etapem było powiększenie kanałów w głowicy (dolot i wylot) - namówił mnie na to szym72, bo zrobił to w swoim gk 2.0, a także zajmuje się tym profesjonalnie. Ponadto rozwiercił mi kolektor dolotowy pod głowicę. Efekt jest taki, jak obiecał: znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego, a co najciekawsze - auto pali mniej o 1-1.5l gazu.

Oprócz tego mam kompa ze zmienioną mapą, kolektor 4-2-1 i cały układ wydechowy robiony (średnica 65 mm). Po założeniu całego wydechu bardzo odczuwalny jest przyrost mocy i momentu. Auto zbiera się pięknie z dolnych obrotów. Ponadto mam jeszcze wałek ssący od evo, lekkie koło zamachowe oraz dolot na stożku, ale chyba to specjalnie niewiele daje.

W efekcie końcowym obstawiam na 180-190 KM, po sprawdzeniu na hamowni napiszę ile wyszło.
Muszę jeszcze wymienić skrzynię biegów, bo założyłem z elantry 2001r. i ma za długie przełożenia. Na 5 biegu przy 3 tys. obrotów jest ok. 117-118 km/h, a w oryginalnej skrzyni z rd 2 przy 3 tys. obrotów jest ok. 108-110 km/h. Niemniej jednak i tak ładnie zap...; na kołach 215/14/17 w trakcie jazdy mieli kołami na 1 biegu, co wcześniej było nie do pomyślenia, a dopiero będzie efekt, jak założę krótszą, oryginalną skrzynię.

Po wcześniejszych przeróbkach (ok. 165-170 KM) auto miało normalne zużycie gazu, czyli ok. 10-12l. Dopiero po założeniu kół 215/40/17 (przód), 225/45/17 (tył) zaczęło palić więcej o 1-1.5l gazu, a teraz po przeróbce głowicy spalanie wróciło do poprzedniego stanu 10.5-12l gazu, czyli pali mniej i nikt mi nie powie, że na takich kapciach pali mu 10l gazu. Jak już kiedyś pisałem, uważam, że te koła są optymalnie dobrane do rd, bo teraz prowadzi się tak, jak powinno auto sportowe.

Koszt takiej przeróbki głowicy to 600 zł, zrobienie kanałów u Szymona - ja dałem 400. Ponadto nowa uszczelka 100-150 oraz dodatkowa obróbka głowicy typu planowanie i dotarcie gniazd zaworowych - ok. 400 zł (ja zapłaciłem 200) i obróbka kolektora 100 zł. Zdjęcie i założenie głowicy sam zrobiłem, czyli kosztowało mnie wszystko ok. 800 zł, bo założyłem jeszcze nowe uszczelniacze zaworów.

Z bólem serca, ale szarpnąłem się chociaż tyle na mojego hultaja, bo poza tym to grosza nie dałem za wszystkie modyfikacje - jako diler części do rd wszystko co mam w moim hultaju jest za darmo. Zawiecha: amorki kyb czerwone z regulacją twardości. Kiedyś miałem koni żółte (sprężyny seryjne, bo nie preferuję obniżania). Tarcze nawiercane z przodu większe, zaciski dwutłoczkowe (chyba z tucsona), bo do takiej mocy trzeba zmienić i koła i zawias.

Nie będzie teraz obciachu na ścinkę z bmw3 2.5, albo na przykład z LEONem 1.8T 180 KM. Na razie okazji nie było na ustawkę z lepszą furmanką.

Popełniłem małą korektę, aby było troszkę czytelniej. /mcm/
Samochód: HC RD2 2.0 16V (1999)
daro76
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 4 lis 2009, 00:37
Lokalizacja: lublin

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez Equalizer 14 lip 2014, 10:42

Pędź jak najszybciej na hamownię i chwal się wykresami :wink: Sam jestem ciekaw.

Ps. Zatankuj go porządnym 98 a nie gazem...
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... &t=3177URL]
Podpis: Obrazek
Equalizer (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1002
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Dołączył(a): 18 sie 2009, 16:30
Lokalizacja: SZA

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez genesis 14 lip 2014, 10:49

no ciekawa kombinacja kolego,zobaczymy ile to da kucy/aa dawałeś jakieś inne zaciski na tył bo jestem ciekaw jakie by jeszcze pasowały np, do gk oprócz seryjnych :roll:
Samochód: HC GK F/L 2.0 16V (2005) ||
Podpis: The Phenom
genesis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 505
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 26 gru 2013, 23:05
Lokalizacja: Kielce/Pinczow

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez Equalizer 14 lip 2014, 11:52

Nagraj filmik jak to idzie...
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... &t=3177URL]
Podpis: Obrazek
Equalizer (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1002
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Dołączył(a): 18 sie 2009, 16:30
Lokalizacja: SZA

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez daro76 14 lip 2014, 22:23

zaciski w gk na tył są te same co w rd aby zmienić trzeba by całe tarcze i zaciski z innego modelu a pewnie by nie pasowały do piasty albo do zwrotnicy ,większość siły hamowania i tak idzie na przód . do gk szybciej coś dobierzesz na tył większego bo jest na 5 śrub wtedy piastę i tarcze założysz z innego hultaja.



Equalizer napisał(a):Pędź jak najszybciej na hamownię i chwal się wykresami :wink: Sam jestem ciekaw.

Ps. Zatankuj go porządnym 98 a nie gazem...

kolego gdybym był w wieku 18-22 lat i nie miał 2 dzieci i żony na utrzymaniu pewnie jeździł bym na 98 i pchał bym panu prezesowi orlenu pieniądze w du... niech ma na nowy jachcik . ale wole jeździć na gazie a testy oczywiście robię na 98 . Jak znajdę czas za kilka dni to wymienię skrzynie na oryginalna i pojadę na hamownie niech stracę te 80 zł i opiszę co tam pokazało.



Equalizer napisał(a):Nagraj filmik jak to idzie...

warto by nagrać filmik z wyścigu z inna furmanką wtedy miało by to sens , ale okazji NIMA ? a tak na sam to trzeba by nagrać jak do setki się rozpędza bo inaczej nie ma porównania .chętnie sprawdzę się z kimś z lublina z autem o podobnych parametrach zawyżając poprzeczkę powinny to być BMW 3 2.5-2.8 , A 3. A,4 1.8 T (180 KM) , LEON 18T , PRELUDE 2.2, MONDEO ST, celica 1.8 gt albo inne pomysły wtedy okaże się co mój hultaj jest wart .
Samochód: HC RD2 2.0 16V (1999)
daro76
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 4 lis 2009, 00:37
Lokalizacja: lublin

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez hadra 15 lip 2014, 10:01

Nie chce Cie rozczarowac ale 190KM wydaje mi sie malo realne, jesli chodzi o mody ktore wyszczegolniles powyzej. Z mojego 1.6 swojego czasu wyciagnalem 167KM po nastepujacych modach: rozwiercany i polerowany kolektor ssacy, heatshield, walki od evo, planowana glowica+valve job, kute tloki+korby, 440cc AEM wtryski+wydajniejsza pompa walbro, 4-2-1 + wydech, kolektor dolotowy + stozek, calosc sterowana piggybackiem. Wspomne ze kompresja silnika wzrosla dosc znaczaco, czago nie dokonca zaliczam na plus --> przy montazu turbo ryzyko booom byloby duze. Zaznacze jeszcze, ze przed modami, silnik mial nieco ponad 90k km i dawal 104HP. Smigaj nie bieznie jak najszybciej, nie ma sensu czekac na nowa skrzynie bo ta wyniku Ci nie zmieni/HP nie doda.
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: 180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez Equalizer 15 lip 2014, 14:09

daro76 napisał(a):kolego gdybym był w wieku 18-22 lat i nie miał 2 dzieci i żony na utrzymaniu pewnie jeździł bym na 98 i pchał bym panu prezesowi orlenu pieniądze w du... niech ma na nowy jachcik . ale wole jeździć na gazie a testy oczywiście robię na 98 . Jak znajdę czas za kilka dni to wymienię skrzynie na oryginalna i pojadę na hamownie niech stracę te 80 zł i opiszę co tam pokazało.


Chodziło mi właśnie o testy na 98 :roll:
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... &t=3177URL]
Podpis: Obrazek
Equalizer (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1002
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Dołączył(a): 18 sie 2009, 16:30
Lokalizacja: SZA

Re: 180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez SEBAA 15 lip 2014, 20:59

siemano :) oby wiecej takich tematow na forum :)

ja mam pytanie co do kola zamachowego. masz odelzone standardowe czy kupione jakies "tuningowe" np fidanzy? jezeli odelzales sam to o ile? tzn ile wazylo seryjne, a ile wazy teraz? masz jakies fotki? kto sie tym zajmowal? bylo wiercone?
Samochód: nie posiadam/inny
SEBAA
 
 
Posty: 18
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 4 cze 2014, 14:22
Lokalizacja: ELBLAG / SOPOT

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez daro76 16 lip 2014, 07:02

nie wiem jakiej firmy koło jest częściowo z aluminium dokręcone do metalowego. miałem toczyć swoje kosztuje to 190zł z wysyłką ale trafiło mi się za darmo to co mam teraz a wagi nie znam bo go nie ważyłem . a odnośnie mocy to jak nie sprawdzę na hamowni to można zgadywać a skrzynia ma duży wpływ na osiągi auta mam w domu trzy i trzeba się wziąć do roboty i wymienić
Samochód: HC RD2 2.0 16V (1999)
daro76
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 4 lis 2009, 00:37
Lokalizacja: lublin

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez hadra 16 lip 2014, 07:50

Zgadza sie - skrzynia ma ogromny wply na osiagi a dokladniej na "dostep" do mocy. Zmiana przelozen poszczegolnych biegow lub "final drive" dodaje tzw "virtualnych koni". W rzeczywistosci na silniku moc zostaje tak jak bylo.
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez Adamowicz 30 kwi 2016, 05:23

Odświeże temat, daro76 bywasz jeszcze na forum. Kontaktowalem się ostatnio z jednym studiem tuningowym w sprawie portingu. Odradzali w tym silniku, podobno ścianki kanałów są tylko powierzchownie utwardzane i porting źle na nie wplywa. Jak Ci się sprawuje silnik po prawie 2 latach?
I czy masz namiar na kolegę który Ci robił porting bo nie odpisuje na forum od miesiąca.
Pzdr :)
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2007)
Adamowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 44
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 8 paź 2014, 19:46

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez daro76 30 kwi 2016, 18:59

hej. firma to zedrze kasę z ciebie . kolega z forum mi robił głowicę szym72 tel. 660787133. jak twierdzi zrobił już grubo ponad setkę głowic do samochodów,motocykli,kładów. z tego co mówił to głowica z hyundaia jak najbardziej nadaje sie do portingu. najlepiej zadzwoń do szymona to ci wytłumaczy wszystko . oczywiście polecam bo sporo mniej pali na gazie średnio około 10.5 lpg , około 185-190 KM. przy kapciach przód 215/45/17 tył 225 /45/17 .Przed portingiem po założeniu szerszych opon spalanie miałem 12 lpg. przy katowaniu auta są jeszcze wieksze spadki spalania teraz około 12-14 lpg . na benzynie również . oczywiście do tego znaczny przyrost mocy . jak jesteś zainteresowany to rozbieram mojego RD stwierdziłem że na graty kilka tysi wezmę więcej za niego. polecam wydech kompletny ,przepustnicę .lekkie koło zamachowe i sprzęgło wzmacniane , do GK też podejdą . jak interesują cię szczegóły tel. 516 794 206 .
Samochód: HC RD2 2.0 16V (1999)
daro76
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 4 lis 2009, 00:37
Lokalizacja: lublin

180 KM powiększone kanały w głowicy 2.0 rd

Postprzez Adamowicz 2 maja 2016, 17:29

PW :)
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2007)
Adamowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 44
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 8 paź 2014, 19:46


Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości