przez arnold666 30 mar 2015, 22:03
podpinam się pod temat żeby nie tworzyć nowej dyskusji o tym samym. naczytałem się dużo o tym że fabryczne tłumiki w HC bardzo tłumią przepływ spalin z tego powodu iż mają budowę komorową. mając wolny dzień postanowiłem przerobić go na przelotowy. pierwsze co należy zrobić to wyciąć płaszcz na puszcze na 3/4 jego obwodu czyli górę i dwa boki aby mieć dobry dostęp do środka( droga przez którą muszą się przeciskać spaliny to prawdziwy slalom gigant podobny do tego wynalazku którym jest fabryczny układ dolotowy) wycinamy przegrody i wywalamy, wycinamy także dwie rury wejściową i wyjściową z wnętrza które następnie łączymy ze sobą i takim elementem łączymy bezpośrednio wejście i wyjście z puszki za pomocą spawów ( w łączniku zostawiłem kawałek perforowanej blachy aby nie wył ale nie jest to konieczne każdy zrobi jak uważa) następnie zamykamy puszkę czyli masa spawania zastosowałem dodatkowy płaszcz z blachy na zewnątrz z powodu zbyt dużych szczelin między blachami które ciężko byłoby zaspawać na koniec pasta do tłumików na uszczelnienie połączenia i test jak to wyszło. głos nieznacznie się pogłębił i wzrósł w porównaniu do serii i zyskał trochę na dynamice zwłaszcza odczuwa się to w wyższym zakresie obrotów gdzie już nie dusi się spalinami i równo przyspiesza w całym zakresie obrotów. wymagało to dużo czasu i pracy zwłaszcza cięcia i spawania ale jak się tak pomyśli że zaoszczędziło się co najmniej 500zł na zakupie tłumika przelotowego z homologacją drogową który dałby taki sam efekt to było warto się pomęczyć
Samochód: HC RD2 2.0 16V (2000)