dolot+kolektor+wydech itp Z

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez asesino1946 28 lip 2015, 22:31

z tym ze jak wlozysz kolektor 4.2.1 to zapewne wywalisz katalizator ? i jak ominiesz check engine ? emulator zwykly katowy ten za 30zl to gowno z gory mowie .
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

Re: dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez Szachi87 29 lip 2015, 07:39

cinek78 napisał(a):a czy przy mapowaniu ECU nie można systemowo wyłączyć sond ?? W wielu autach można...

ja się nie znam.. ale jak Ty byś chciał wyłączyć sondy? Żeby nie działały wcale? Wystarczy zatem wypiąć wtyczkę od nich, tyle że auto nie będzie jechało jak trzeba i Check Engine Cie uraczy. ECU na podstawie sygnału sond ustala mieszankę paliwo/powietrze potrzebuje zatem mieć te odczyty. Można wykombinować tak żeby przez emulator podawać sygnał który mieści się w normie ale nie zrobisz tego przez mapowanie. Nie możesz go wyłączyć, możesz jedynie zasymulować fałszywy sygnał ale wciąż potrzebujesz mieć ten odczyt. Prawdopodobnie przy instalacjach nowego kompa typu stand-alone, który miałby zastąpić standardowe ECU można w opcjach ustawić mu symulacje drugiej sondy.. ale nijak ma się to do mapowania, a takie kompy stosuje się jedynie przy budowie turbo/kompresor.

asesino1946 napisał(a):Szachi87 dal mi nadzieje tymi emulatorami ale jaka jest pewnosc ze ktorys z tych z patentow sie sprawdzi?

Nie widzę opcji żeby się nie sprawdziło, podłączasz urządzenie które nadaje non stop idealny sygnał do kompa. W warsztatach LPG radzą sobie z gazowaniem 10 razy bardziej skomplikowanych silników niż Hyundai i wszystko hula. Na forum jest sporo ludzi z porządnymi instalacjami LPG i Check ich nigdy nie uraczył (są też i tacy co im Mietek instalował i wmówił że przy LPG to Check Engine musi świecić..). Jak potrzebujesz dowodów na działanie takiego patentu to google z pewnością Ci ich dostarczy, albo i znajdź kogoś z forum kto ma FL2 i lpg.


asesino1946 napisał(a):z tym ze jak wlozysz kolektor 4.2.1 to zapewne wywalisz katalizator ? i jak ominiesz check engine ? emulator zwykly katowy ten za 30zl to gowno z gory mowie .

U kolegi wystarczy taki emulator - przejściówka która odsuwa sondę kawałek dalej od strumienia spalin. W rocznikach poniżej 2006 to wystarcza.
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5249
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez cinek78 29 lip 2015, 10:37

to nie jest takie proste jak piszesz Szachi87.
Wyłączenie sond systemowo ustala parametry dawek paliwa na stałym poziomie - zupełnie inaczej jest przy odłączeniu z kostki , bo silnik przełącza się w tryb pracy awaryjnej i bardzo wzbogaca silnik celem zabezpieczenia termicznego silnika i jego podzespołów - czyli "leje" paliwo ...
Zależny tez jaki sondy są zastosowane - jeśli wazko-pasmowe to ich eliminacja kosztuje ok. 60-80zł i jest prosta jak konstrukcja młotka. Jeśli natomiast jest szerokopasmowa to już jest większy problem , bo zastosowany emulator musi działać na zmiennym sygnale - wtedy ECU nie "połapie" się w modyfikacji i nie wywali błędu.- ale takie też istnieją...

Dodatkowo wyłączenie sond poprzez remapp wymaga zmian map paliwowych które to zapewniają właściwy AFR.
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez asesino1946 29 lip 2015, 14:28

Szachi87 czyli rozumiem, ze przykladowy emulator ktory stosuje sie do aut z Lpg mozna zastosowac w celu wyeliminowania checka aby dawal staly sygnal do ECU . Co do sondy to nie mam pojecia jaka jest bo jeszcze nawet tam nie zagladalem . lPG swoja droga, a znasz kogos kto stosowal w/w emulator w celu oszukania sondy , po wycieciu katalizatora?
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez quamello123 29 lip 2015, 18:40

Pytanie gdzie szukać przyczyny, nie rozwiązywać dziwnymi technikami nie znając powodu błędnego odczytu sondy. Czym różni się budowa kolektora wydechowego w rocznikach <2007 i >2007 oraz jak rozmieszczone są sądy w układach wydechowych. Na takiej zasadzie buduje się układy wydechowe dedyki by w sondę dmuchało identycznie jak na oryginalnym wydechu. Jeżeli dedyki te od rd nie działają w fl2 potrzebne są odczyty by znać wartość lambdy. Ja proponowałbym regulacje w jedyny i słuszny sposób, przebudowując układ.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez asesino1946 30 lip 2015, 07:12

Quamello123 ale co da przebudowa ukladu? Skoro po wycieciu katalizatora przez uklad bedzie przechodzilo wiecej spalin ktore beda dawaly negatywny odczyt sobdzie , ktora automatycznie wywali checka. Kolektor tutaj zbytnio nie ma znaczenia, najwazniejsza jest sonda ktora jest za kolektorem i katalizatorem. Obojetnie jak byc nie przebudowal ukladu to i tak wywali checka jezeli wytniesz kata, dlatego potrzebny jest emulator . Ale tez katowy zwykly dziala tylko w rocznikach od 2005 w dol.
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez quamello123 30 lip 2015, 16:44

Wlasnie ma znaczenie :) zwiekszenie srednicy objetosci przelotu na odcinku sondy spowoduje lagodniejszy wylot spalin co ograniczy w pewnym stopniu odczyt wypychanych spalin. Sa rozne metody by osiagnac ten cel ale pytanie co mu dolega zbyt bogato czy biednie czy wartosci sa powyzej 1 czy ponizej bez tego mozna gdybac...
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez asesino1946 31 lip 2015, 00:01

Gdybym wiedzial ze bedzie jakies rozwiazanie to klade kwit na stol i robie :D szkoda ze tu z forum nikt nie modyfikowal fl2 podobnie jak ja planuje
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez quamello123 31 lip 2015, 18:58

Ja bym się cieszył :) Tak naprawdę zainteresowałem się dosyć mocno tym tematem i coraz bardziej się w niego zagłębiam ;P Jeżeli ktoś by się zdecydował mogę wykonać kolektor na zamówienie do 4-cyl. W najbliższym czasie wykonam kolektor do swojego zobaczę jak wszystko będzie śmigało może paru chętnych uda mi się znaleźć na mój wyrób 8)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez asesino1946 2 sie 2015, 09:28

Tutaj o dostepnisc kolektor i to dosc tanich to nie problem, ciezej znalezc odpowiedni emulator ktory zlikwiduje blad sondy :) bede musial sie zaglebic w forum na newtiburon bo tutaj chyba za duzo ludzi juz nie ma .
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez cinek78 3 sie 2015, 12:32

tu macie sporo o mapowaniu ECU i zakresach możliwości..
http://ecunleashed.com/product-category ... uto/coupe/
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez asesino1946 3 sie 2015, 23:22

Cinek mapowanie to na sam koniec, nie potrzebna mi taka modyfikacja bez zrobienia reszty. Ktos jakis pomysl jak ominal sonde lambda za katalizatorem? Czy ktos wycinal kata i nie mial problemow z autem?
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez Filipek95 11 maja 2016, 06:44

Mam pytanie. Bo mam silnik 1.6 16V i mysle zeby podniesc trochę osiagi mysle wlasnie o stozku i kolocie, a wydech kompletny czy podejdzie od 2.7 V6, czy to cos da wtedy?
Samochód: HC GK 1.6 16V (2002)
Filipek95
 
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 kwi 2016, 15:46

Re: dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez Qbul3kZ 11 maja 2016, 12:42

Zrobienie dolotu + wydechu na przelocie + kolektor 4-2-1 to wydatek 2000-2500 zł a przyrosty przy tym silniku beda znikome (przy 2.0 tez nie ma szalu). Moznaby o swapie pomyslec przy tej kwocie. Na wymianie dolotu ze stozkiem za duzo nie ugrasz procz fajnego odglosu=P Wydech z 2.7 trzeba lekko przerobic bo kryza przy kolektorze jest pod innym kątem. Trzeba ja odciac i dospawac by pasowala.
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

dolot+kolektor+wydech itp Z

Postprzez Defflingeru 11 maja 2016, 14:28

Filipek95, z tego 1.6 faktycznie prawie nic nie ugrasz, tak jak mówi Qbul3kZ,.
Najprostszym rozwiązaniem to uzbierać te około 3.500 zł i robić swapa na 2.0 albo V6
Defflingeru (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 444
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Dołączył(a): 30 sie 2014, 09:30
Lokalizacja: Gdańsk


Poprzednia strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości