Tuning mechaniczny silnika

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 20 paź 2015, 22:32

Witajcie :) Hyundai na zimę poszedł do garażu więc warto zastanowić się nad kolejnymi modyfikacjami.

Na sam początek potrzebuję:
- kute panewki (komplet)
- większa przepustnica
- lżejsze wałki rozrządu


Później zastanawiam się nad(ale to już troszkę większy koszt):
- kute korbowody,
- kute tłoki,
- mocniejsze śruby do głowicy ,
- tytanowe zawory
- kompresor stage 2

Znacie jakąś firmę która wykona te elementy, a może ktoś posiada na sprzedaż któreś z wymienionych elementów.

Oczywiście zapraszam do dyskusji co warto zmienić zmodyfikować w silniczku 2.7 V6 aby poprawić przede wszystkim jego wytrzymałość oraz zwiększyć moc.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez hadra 21 paź 2015, 07:19

yyyyyy, a co to sa lzejsze walki rozrzadu...??? :idea:
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 21 paź 2015, 07:29

Chodzi mi o walki o sportowej charakterystyce, czesto na forum uzywa sie okreslenia lzejsze xD
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez hadra 21 paź 2015, 09:12

Znaczy sie "ostre" walki.
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 21 paź 2015, 09:40

Hadra chcesz mi udowodnic ze nic na ten temat nie wiem czy pomoc ? Nie widze sensu dyskusji na temat walkow rozrzadu skoro wiesz o co mi chodzi...
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez hadra 21 paź 2015, 09:54

Prawdopodobnie i to i to. Rzecz w tym ze bierzesz sie za to od dooopy strony i prawdopodobnie wychodzi na to ze niewiele wiesz na ten temat. Zadaj sobie pytanie co chesz osiagnac i wtedy zacznij planowanie i ustalisz co bedzie musialo byc zrobione w twoim samochodzie zeby to osiagnac. Jak narazie, powyzsza lista to tylko zbior czesci silnika ktore, w profesjonalnym tuning silnika, nijak sie maja do siebie....
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 21 paź 2015, 11:25

Nie sądzę że od dupy strony po zrobieniu dolotu, wydechu i kolektorów czas na przepustnice... jako że silnik juz ma swoje przejechane zrobie odrazu kute panewki i wszystkie uszczelniacze, a przy okazji wymiany rozrzadu wymienie wałki które zmieniają charakterystykę pracy silnika - poprawiają przebieg mocy i momentu obrotowego przy wałkach GT/R nie jest wymagana obróbka głowicy i zmiana kolektora ssącego . Jako że koszt kucia tłoków i korbowodów to większy wydatek to zostawiam to na później
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez hadra 21 paź 2015, 11:39

Wszystko OK ale wciaz od dooopy strony. Chesz miec NA czy boosted setup? Kazdy z nich bedzie mial rozne wymagania do minimum co bedzie musialo byc zrobione/ulepszone. i.e. "lekkie" walki nie sa potrzebne jesli zamierzasz wrzucic compressor. Tak samo wieksza przepustnica. Oczywiscie ze mozesz to wszystko wrzucic ale, z mojego doswiadczenia, nie jest to potrzebne a tylko podnosi koszta. Dlatego pytam: co chesz osiagnac?!
Poprosiles o pomoc i komentarze, wiec staram sie dorzucic 2 grosze z mojej strony bazujac na jakims tam stopniu doswiadczenia w tych sprawach...
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 21 paź 2015, 11:40

Btw hadra znasz kogoś kto zrobilby mi nową mapę wtrysku na terenie Żywca/ Bielska?



Na razie chcę przygotować silnik pod kompresor Assassina stage 2 przepustnica jest potrzebna z prostego względu seryjna jest za mała i hamuje świeżutkie powietrze z CAI (nie mówiąc juz o seryjnym kolektorze dolotowym który też jest porażką). Silnik chce wzmocnić bo wolę uniknąć wymiany silnika jak szefu ... nie oszukujmy sie jednostki 2.7 nie są wytrzymałe jeżeli chodzi o tego typu modyfikacje :(

Odnośnie wałków masz racje nie są konieczne ale można je zamontować i przy dobrym programie tez dodadza mocy, inną sprawą jest to, że im bardziej "sportowe wałki" to tym gorzej autem jeździ się na niskich obrotach i wymagają większej ingerencji w strukture silnika.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Re: Tuning mechaniczny silnika

Postprzez hadra 21 paź 2015, 11:48

duffi92 napisał(a):Btw hadra znasz kogoś kto zrobilby mi nową mapę wtrysku na terenie Żywca/ Bielska?

Juz to gdziesz/od kogos slyszalem :) Kolega Szefu borykal sie z dokladnie takim samym problemem! Nikt, z tych terenow nie byl mu w stanie tego dobrze wysterowac. Nie mialem duzej stycznosci z modelem V6 ale z tego co sie orientuje jest dosc ciezko zrobic to poprawnie, przynajmniej na piggy back'u (tak jak Szefu). Sprawa bedzie oczywiscie o wiele prostsza jesli masz stand alone ECU i.e. Haltech, AEM etc. Proponowalbym pogadac doklanie z Szefu, i dopytac sie jak sie sprawa skonczyla. Jest na forum watek w ktorym dyskutowalismy na ten temat ale ucichl
Samochód: HC RD 1.6 16V (1998)
Podpis: ***** I like my car like my women.. Fully waxed !!! *****


* 1998 HC Rd1 1.6
* 2002 B16a5 SiR Vtec Turbo (300HP)
* 2012 CBR 600RR
hadra
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 469
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 20 lis 2007, 18:06
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 21 paź 2015, 11:50

No rozmawiałem z nim wcześniej dość dużo ale też nie mam z nim kontaktu :( ostatnie info jakie od niego miałem to, że mu silnik rozerwało i szukał nowego... Btw nawet miałem okazję prowadzić jego bestie ;)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez cinek78 21 paź 2015, 20:34

a macie kogoś kto rusza ECU 3.7 303KM ?? - chcę sondy programowo wyłączyć...
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

Re: Tuning mechaniczny silnika

Postprzez duffi92 21 paź 2015, 22:05

A nie lepiej je emulować jakims adapterem? :)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Tuning mechaniczny silnika

Postprzez cinek78 22 paź 2015, 13:21

Nie lepiej , bo będą wprowadzały chaos... czyli parametry odczytu będą zmieniały nastawy ECU. Po ich całkowitym wyłączeniu nie ma tego problemu.
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50


Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość