DOLOT

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.
PostTen post został usunięty przez macmanus 23 mar 2015, 20:40.
Powód: podwójny post

DOLOT

Postprzez Qbul3kZ 24 mar 2015, 19:48

70 mm w najwęższym miejscu. Dr. google nie boli:
https://www.google.pl/webhp?sourceid=ch ... %20silnika
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

Re: DOLOT

Postprzez perry84 24 mar 2015, 19:59

Dzięki wielkie za pomoc i za objaśnienia jak dla amatora tuningu ale właśnie nim jestem. Będę robił dolot z kwasówki tylko nie wiem czy znajdę 77mm jak nie to dam 80mm bo mam do nich darmowy dostęp i dalej będę kombinował z przejściówkami łącznikami itp tylko nie wiem jakiej wielkości filtr założyć??? Samo K&M ma kilka rozmiarów ale chyba im większy tym lepiej. :-)
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: DOLOT

Postprzez Qbul3kZ 24 mar 2015, 20:15

Na allegro masz pelno rur. Rozmiar duzy moze i fajniejszy ale jak bedziesz chcial wsadzic stozek w nadkole to calkiem spory otwor bedziesz musial zrobic. Na prawo od akumulatora masz otwor ktory trzeba bedzie powiekszyc (na zdjeciu kawalek oryginalnego dolotu w nim tkwi jeszcze):
http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/zdjecie/5/album/1749545
Na allegro nie widze redukcji 67.5 - 80mm. Bedziesz sie musial sporo naszukac by taka kupic, a i tak nic Ci nie da to ze wsadzisz rure 80mm jak liczy sie srednica w najwezszym miejscu, czyli na przepustnicy, ktora ma wlasnie 67.5 mm. (w 2.7 jest wieksza o 3-5mm ale nie powiem Ci dokladnie).
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

Re: DOLOT

Postprzez perry84 5 kwi 2015, 16:14

Reasumując. Dolot będę w następnym tygodniu wykonywał z kwasówki średnicy 70mm. Mierzyłem wlot na przepustnicy i ma on 70mm jak i kołnierz przepływomierza powietrza. Zrobiłem już sobie kolanko z rureczką na odmę. Pospawam jeszcze jedno z prostymi kawałkami rury i na końcu układu filtr K&N. Czego się nie da pospawać będą łączniki silikonowe 70/70mm. Zastanawiam się tylko czy filtr który wybrałem będzie odpowiedni: http://allegro.pl/filtr-stozkowy-kn-sto ... 16916.html ??? Dostałem również odpowiedź od firmy ztr tunning robią takie doloty tylko cena jest kosmiczna, i robią je również na średnicy 70 lub 76mm oto przykładowa ich robota:
Hyundai-GK-2.0-injen-SR.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: DOLOT

Postprzez duffi92 5 kwi 2015, 16:17

Odnośnie stożka to czym większy to lepiej ryczy ale czy lepiej tzn dla silnika? Niestety prawdę mówiąc bez modyfikacji wydechu i kolektora dolotowego stożek nic poza dzwiękiem nie da:) Jeżeli jest źle zamontowany i będzie zasysał ciepłe powietrze to zakatujesz silnik szybciej bo gniazda zaworów powypalasz...
Druga sprawa jak budujesz dolot wzoruj sie na jakims dedykowanym kicie:) np INJEN lub K&N są one liczone pojemnościowo i dobierane do silnika:) na necie znajdziesz dużo materiałów na temat gotowych zestawów nawet na stronie producenta.


Pozdrawiam i życzę miłej zabawy:))
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

DOLOT

Postprzez Dedis 5 kwi 2015, 16:31

Z tym wypalaniem zaworów t to juz nie wymyślaj :P
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=10469
Podpis: Prędkość była OK, tylko zakręt był za ciasny!
02' Hyundai Coupe GK V6
09' Opel Corsa D 1.4
Dedis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołączył(a): 4 kwi 2013, 08:25
Lokalizacja: Gliwice

DOLOT

Postprzez duffi92 6 kwi 2015, 01:56

Moze troche przesadzilem z tymi zaworami;) ale jedno jest pewne. cieple powietrze to nic dobrego... wiadomo wszystko maswoje wady i zalety i kazdy ma swoje priorytety. Ja osobiscie wole CAI bo mysle nad dalsza modyfikacja samochodu. Natomiast jezeli ktos chce zeby mu pomruczalo to moze na fabryke stozek zalozyc. Ale z drugiej strony po co montowac "sportowy" uklad dolotowy ktory nijak ma sie do powszechnie obowiazujacych norm?
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

DOLOT

Postprzez Dedis 6 kwi 2015, 09:15

Kij z normami :P brzmi fantastycznie i daje frajdę. O to chodzi :)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=10469
Podpis: Prędkość była OK, tylko zakręt był za ciasny!
02' Hyundai Coupe GK V6
09' Opel Corsa D 1.4
Dedis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołączył(a): 4 kwi 2013, 08:25
Lokalizacja: Gliwice

DOLOT

Postprzez perry84 10 kwi 2015, 22:59

No i pojawił się kolejny problem z dolotem, ponieważ wszystkie filry stożkowe są olbrzymie i nie sposób go zamieścić w nadkolu zastanawiam się czym go zastąpić??? Chyba padnie na apollo k&n albo jakiś airbox, ale wolałbym go upchnąć w nadkolu tylko ten co wybrałem jest wielki http://allegro.pl/filtr-stozkowy-kn-sto ... 16916.html
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

DOLOT

Postprzez Dedis 11 kwi 2015, 14:24

Żeś się uparł na CAI... :P Poszukaj może jakiegoś grzybkowego. Pipercross?
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=10469
Podpis: Prędkość była OK, tylko zakręt był za ciasny!
02' Hyundai Coupe GK V6
09' Opel Corsa D 1.4
Dedis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołączył(a): 4 kwi 2013, 08:25
Lokalizacja: Gliwice

DOLOT

Postprzez maja198958 12 kwi 2015, 12:48

Samochód: HC RD2 1.6 16V (2000)
maja198958
 
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 sie 2014, 22:37
Lokalizacja: Zawiercie

DOLOT

Postprzez Dedis 12 kwi 2015, 13:45

Patrząc że dobry filtr kosztuje +200zl to wątpię.
Filtry simoty to g... Z tego co wiem.
Reszta to tylko rurki więc kwestia jedynie jakości wykonania. Mozesz byc pewny że nikt tego nie liczył na przepływy czy tego typu historie.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2002) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=10469
Podpis: Prędkość była OK, tylko zakręt był za ciasny!
02' Hyundai Coupe GK V6
09' Opel Corsa D 1.4
Dedis
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 567
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołączył(a): 4 kwi 2013, 08:25
Lokalizacja: Gliwice

Re: DOLOT

Postprzez duffi92 12 kwi 2015, 14:10

perry84 napisał(a):No i pojawił się kolejny problem z dolotem, ponieważ wszystkie filry stożkowe są olbrzymie i nie sposób go zamieścić w nadkolu zastanawiam się czym go zastąpić??? Chyba padnie na apollo k&n albo jakiś airbox, ale wolałbym go upchnąć w nadkolu tylko ten co wybrałem jest wielki http://allegro.pl/filtr-stozkowy-kn-sto ... 16916.html


Zamontuj K&N RU-4870 idealnie się mieści bo jest z dedykowanego zestawu:) zreszta nie tak dawno sam go montowalem i nie było problemów
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Re: DOLOT

Postprzez perry84 15 kwi 2015, 18:25

duffi92 napisał(a):
perry84 napisał(a):No i pojawił się kolejny problem z dolotem, ponieważ wszystkie filry stożkowe są olbrzymie i nie sposób go zamieścić w nadkolu zastanawiam się czym go zastąpić??? Chyba padnie na apollo k&n albo jakiś airbox, ale wolałbym go upchnąć w nadkolu tylko ten co wybrałem jest wielki http://allegro.pl/filtr-stozkowy-kn-sto ... 16916.html


Zamontuj K&N RU-4870 idealnie się mieści bo jest z dedykowanego zestawu:) zreszta nie tak dawno sam go montowalem i nie było problemów


A gdzie go zmieściłeś w nadkolu i robiłeś Cai czy w innym miejscu i masz Short Ram ???
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: DOLOT

Postprzez duffi92 18 kwi 2015, 15:47

W nadkolu CAI zrobilem;) Jak odkręcisz koło i odciągniesz nadkole to masz tam puszkę różnicową albo cos w tym stylu:)
Musisz ją wywalić i zrobi Ci się miejsce na stożek btw ja np tą puszkę rozpołowiłem, znitowałem jedną cześć z tym mocowaniem i zamontowałem jako osłona stożka żeby nie dostawał wodą za mocno :)



http://www.fotosik.pl/u/kamill12/zdjecia/1
Tutaj masz fotorelacje z montażu jakąś:)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003)
duffi92
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 123
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 00:47
Lokalizacja: Śląsk // Dęblin

Re: DOLOT

Postprzez perry84 19 kwi 2015, 19:05

No i stało się. Jakieś 4 godziny temu skończyłem montaż dolotu. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak teraz wygląda. Wykonany w całości z rury 70 mm kwasówki + łączniki silikonowe i filtr K&N 3250. Stożek umieszczony w miejscu po rezonatorze koło koła i skierowany na kolanku w stronę zderzaka, schowany tak z boku aby woda nie dolazła :-P. Na pierwszym zdjęciu zaznaczony kawałek gdzie go widać. Wrażenia z jazdy niesamowite. Wcześniej maksymalny moment na wskaźniku był tak przed 200Nm, na mój szacunek tak około 190Nm, teraz zdecydowanie wskazówka przekracza 200 Nm. Przyśpiesza lepiej i szybciej na obroty wchodzi to tyle na dłuższy test brak czasu. Niebawem jadę na hamownię to będę wiedział więcej.Proszę o komentarze i uwagi jak coś nie tak wykonałem !!!
!!!Dziękuje wszystkim za pomoc!!!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: DOLOT

Postprzez Qbul3kZ 19 kwi 2015, 22:37

Wygląda bardzo ładnie. Jakiej średnicy rury? Musiałeś powiększać otwór przy reflektorze? Jak tak to czym? Kup sobie jakąś osłonę na ten stożek bo w nadkolu jest dużo pyłu, który zatyka stożek i po pewnym czasie będzie zasysał mniej powietrza.
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

DOLOT

Postprzez Defflingeru 19 kwi 2015, 23:41

Ja mam tak samo rozwiązany dolot i nie zauważyłem, żeby było tam dużo pyłu :)
Defflingeru (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 444
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Dołączył(a): 30 sie 2014, 09:30
Lokalizacja: Gdańsk

DOLOT

Postprzez raczek387 20 kwi 2015, 00:14

perry84, jaki masz silnik 2.0 ?
Samochód: HC GK F/L 2.0 16V (2005) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 15#p149415
raczek387
 
 
Posty: 89
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 14 lis 2013, 19:01

Re: DOLOT

Postprzez perry84 20 kwi 2015, 17:25

Qbul3kZ napisał(a):Wygląda bardzo ładnie. Jakiej średnicy rury? Musiałeś powiększać otwór przy reflektorze? Jak tak to czym? Kup sobie jakąś osłonę na ten stożek bo w nadkolu jest dużo pyłu, który zatyka stożek i po pewnym czasie będzie zasysał mniej powietrza.


Rury z kwasówki średnica 70 mm tyle samo co ma przepustnica na wlocie więc nie było sensu dawać większych. Otworu przy tych rurach nie trzeba powiększać wchodzą akurat idealnie. Dałem tylko za ta dziura kolanko 90 stopni i dopiero wtedy filtr bo tak jakoś mi ładniej wyglądało :-). A z tym pyłem to się nie martwię bo po to jest filtr, a i temu zainwestowałem w K&N, że można go zdemontować i wyczyścić i znów jest jak nowy. Bardziej mnie martwi żeby za dużo wody podczas deszczu i po nim nie ssał, ale ponoć nasączony jest jakimś olejem. Już myślę nad jakąś osłoną.

A silnik mam 2.0 143 Km
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

DOLOT

Postprzez perry84 28 kwi 2015, 09:42

Pytanko macie może pomysł z czego osłonę zrobić na filtr ???
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
perry84
 
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27 sie 2014, 20:58
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: DOLOT

Postprzez Qbul3kZ 9 lip 2015, 15:57

Jakby ktoś pytał o przyrosty mocy co do dolotu i stożka:
https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

DOLOT

Postprzez arnold666 9 lip 2015, 20:50

wszystko pięknie pokazane tylko że my mamy silniki wolnossące a test jest na turbodoładowanym i wyniki nie mogą być punktem odniesienia do naszych jednostek zwłaszcza że skyline posiada fabryczną chłodnice powietrza
Samochód: HC RD2 2.0 16V (2000)
arnold666
 
 
Posty: 144
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dołączył(a): 20 kwi 2014, 19:56
Lokalizacja: Kępno Wielkopolska

DOLOT

Postprzez Sobiech 24 maja 2016, 12:43

Odkop tematu.
Niech ktoś będzie łaskawy zdradzić - jaka jest średnica przepustnicy i przepływki w seryjnym dolocie HC GK 2.0 ?
Kilka stron wcześniej widziałem 67.5mm, kawałek dalej 70mm ...i nie wiem jakie rury zamówić.
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004) ||
Podpis: Trends are temporary, style is permanent.
Obrazek
http://www.adamsobieszek.pl
Zapraszam! ;)
Sobiech (Site Admin)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 110
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 28 sie 2012, 00:34
Lokalizacja: EL • EP


Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość