Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez cinek78 30 wrz 2015, 15:14

niestety nie - wysyłka jest gratis ale tylko w USA - International płatny dodatkowo...
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez cinek78 4 paź 2015, 19:58

więc się pochwale: na dniach odbieram tylny most z systemem LSD, dolot AEM ( najwyższy model z przepływką i zb. spryskiwaczy.
Mam jednak dwa pytania - czy zawarta w komplecie przepływka jest "inaczej " obliczona , czy to replika serii?
Drugie moje pytanie dotyczy natury technicznej montażu tego filtra - ktoś korzystał z auta podczas opadów deszczu? Ktoś z projektantów przewidział taka okoliczność ? Obawiam się, że wystawienie stożka i "dziura" w zderzaku dyskwalifikuje go z jeżdżenia podczas opadów..
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Qbul3kZ 4 paź 2015, 22:19

Ja kilka razy sprawdzalem tą dziurę po jezdzie w deszczu i jest tam sucho. Bardziej sie martwilem raczej, ze za duzo pylu. Nie musisz montowac calej rury tylko np za reflektor. Przeplywka raczej to samo co ori ;) Ja sobie sam zmontowalem dolot i wyszlo 3x taniej niz sciagac z USA.
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez asesino1946 5 paź 2015, 19:24

tez sie martwilem wczesniej dziura w zderzaku , zaslepilem pokrywe od spodu w razie co jakbym wjechal w kaluze, jesli chodzi o przelot w zderzaku to woda sie tam nie dostaje , i nie nic tam nie kombinuj bo powietrze musi gdzies wlatywac :)
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez majkelzw 8 gru 2015, 22:17

Hej, mam pytanko - czym zestawy z allegro (sportowy układ wydechowy + sportowy kolektor) różnią się od zestawów z ebaya? Czy tylko ceną (komplet z allegro ok 2tysie, z ebaya ok 1400) czy też jakością, wykonaniem, przyrostem mocy? Czy może i te i te są raczej do bani i lepiej zamówić sobie zestaw w jakiejś renomowanej firmie w Polsce? (oczywiście cena idzie automatycznie w górę). Ma ktoś takie zestawy u siebie, jest zadowolony, sprawdzał ktoś na hamowni czy jest faktyczny przyrost mocy i momentu czy tylko działa efekt placebo?:)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
majkelzw
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 3 cze 2015, 12:41

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez Qbul3kZ 8 gru 2015, 23:25

Mialem kolektor i wydech od turboworks. Wieksza srednica wydechu o 0.25 cala. Wyrazna poprawa i czuc bylo ze jest lepiej. Nie bylem na hamowni. Kolektor 600zl na allegro wydech mam na stanie za 800zl.
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez quamello123 9 gru 2015, 16:07

Jedno jak i 2 to chińczyk. Są wykonane z stali nierdzewnej 1,5mm (I można się kłócić ale nie uwierzę że to kwaska:)) Dobrze wykonane ,polerowane, tanie. Osiągi zawsze pójdą w górę bo robisz przelot wywalasz kata powiększa ci się fi wydechu. Wolałbym jednak jeżeli ci budżet na to pozwala udać się do firmy która fachowo się tym zajmie ,zrobią z kwasiaka i będzie na lata :) Jak nie rób etapami.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez Qbul3kZ 9 gru 2015, 18:25

Jest kwasowka i jest z Rosji nie z Chin =P
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2008) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=13789
Galeria zewnętrzna: http://www.fotosik.pl/u/Qbul3kZ/album/1749545
Qbul3kZ
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 266
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Dołączył(a): 28 kwi 2014, 15:42

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez majkelzw 9 gru 2015, 19:16

quamello123 chyba pisał o sprzęcie allegrowym i ebayu, że to chinol i nie z kwasiaka a nie o Twoim Qbul3kz:) Jeżeli chodzi o koszty wiadomo każdy chce przyoszczędzić i wydać jak najmniej, mi osobiście nie zależy na kwasówce, bo i tak autem nie pojeżdżę dłużej niż 4-5 lat a tyle to seryjny wydech nawet wytrzyma:) Chciałbym to zrobić za jednym podejściem no i zmierzyć autko na hamowni przed i po. Skoro piszesz, że czy z kraju czy zza granicy to to samo to chyba lepiej zamówić na ebayu i parę stówek w kieszeni. Na razie dzięki za info i poczekam aż ktoś się jeszcze wypowie:)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
majkelzw
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 3 cze 2015, 12:41

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez quamello123 9 gru 2015, 20:00

Sporo życiowej sprawdzonej wiedzy serdecznie polecam :) --> http://trackday.toinfo.pl
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez kleczaj 11 gru 2015, 16:11

Uklad wydechowy i dolotowy w V6 przed liftem różni się od tego w wersji po lifcie? Bo w wielu ofertach np. na ebayu są czesci, ale do V6 2.7 03-06 a powyzej 06 juz niewiele.
Samochód: HC GK F/L2 2.7 24V v6 (2007) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=13782
Podpis: Obrazek
kleczaj
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18 lip 2015, 03:47
Lokalizacja: Legionowo

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez majkelzw 19 gru 2015, 01:24

Kolejne pytanie - co z katalizatorem? Org wiadomo out a co tam wstawić zamiast? Chce żeby to jakieś normy na przeglądzie spełniało i nie wyło za bardzo. Te niby strumienice z allegro czy co tam wstawiacie? Poprawia coś osiągi?
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
majkelzw
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 3 cze 2015, 12:41

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez quamello123 19 gru 2015, 10:28

Co do norm coraz częściej spotyka się patrole które mierzą ową zawartość ale w moim przypadku gdy widzą GT v6 machają ręką bardziej zwracają uwagę na dB :lol: Dedykowane zestawy renomowanych firm są wystarczająco wytłumione by spełnić warunki dB ale zapomnijcie że zmieścicie się w normach emisji spalin! Czasem zła praca jednostki i jej wiek powodują że autko nie mieści się w wytyczonych normach.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez majkelzw 19 gru 2015, 21:08

No i co z sondami lambda, ile ich jest w całym układzie, czy pasują do nowych czy trzeba coś kombinować? I co z kompem czy nie wariuje przy lepszym dotlenieniu i szybszym pozbyciu się spalin czy automatycznie się dostosowuje?
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
majkelzw
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 3 cze 2015, 12:41

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez quamello123 20 gru 2015, 09:39

Z sondami to różnie bywa czasami potrzeba je wyciągnąć adapterami by mocno w nie nie dmuchało. Dedykowany układ wydechowy renomowanych firm powinien już w zestawie bądź technologicznie mieć rozwiązane problemy z odczytem sond. Przelot i dolot akurat w naszych hc trochę daje ale okupione jest to spalaniem niestety. Komputer nie posiada auto adaptacji. Ingerencja w mapy nie jest tania i trzeba sobie to powiedzieć. Dobre zestrojenie cai,bbt,przelotu... powinno zmniejszyć w jakimś stopniu spalanie i zwiększyć moc i moment.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez majkelzw 20 gru 2015, 10:32

Reasumując bez strojenia zwiększymy moc i moment jednak nie wykorzystamy całego potencjału dotlenienia? To, że spalanie się zwiększy jest raczej logiczne (większa moc = większy apetyt) jednak znów odpowiednie dostrojenie spowoduje optymalny wzrost w stosunku do uzyskanego przyrostu mocy i momentu tak?
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
majkelzw
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 3 cze 2015, 12:41

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez quamello123 20 gru 2015, 14:24

Tak jak napisałeś. Jeżeli ktoś chce wyszykować hc na tor lub troszkę go podrasować musi się liczyć z kosztami. Czasami lepszą opcją jest zainwestować w coś nowszego ,mocniejszego.
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2003) ||
quamello123
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 496
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Dołączył(a): 26 gru 2014, 09:51
Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów Wlkp!

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez majkelzw 21 gru 2015, 21:46

Seryjnie nasze HC są mocno "przytłumione" i chcąc podnieść moc wystarczy je odetkać o czym zresztą jest na początku ten artykuł:) Może na tor nie chce autka szykować ale parę dodatkowych koników czy fajny klank marzy się większości fanatyków sportowych samochodów, chciałbym to zrobić porządnie no ale wychodzi stara prawda, że dobrze i tanio nie idą z sobą w parze:)
Samochód: HC GK 2.7 24V v6
majkelzw
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 103
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 3 cze 2015, 12:41


Poprzednia strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość