Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 6 sty 2011, 22:36

Od autora (a właściwie, to od tłumacza):
Jako że szeroko pojęty tuning naszych samochodów na naszym forum mocno kuleje (oczywiście są nieliczne wyjątki: m.in. Rutek, Majki) postanowiłem przetłumaczyć świetny materiał, jaki wpadł mi już jakiś czas temu na forum newtiburon.com.
Być może spowoduje to większe zainteresowanie tematem kombinowania, chociaż wiem, że tuning naszych aut do najtańszych nie należy..

Nie jestem autorem poniższego tekstu! Wszystko to, spisał użytkownik: Tuscanirider z forum NT.
Moją działką, było tylko i wyłącznie przetłumaczenie tekstu jego autorstwa. Od siebie, raczej nic tu nie wnosiłem. Proszę nie traktować tego jako tłumaczenie 'word-to-word' – starałem się zawrzeć tylko najważniejsze materiały zachowując jednocześnie łatwą przyswajalność tekstu.

Przetłumaczyłem tylko jedną z części materiału dotyczącą podstawowych modyfikacji mechanicznych naszego auta. Artykuł dotyczy przede wszystkim modelu GK 2.0, aczkolwiek doskonale wiemy, że silnik Beta nie zmienił się tak bardzo i praktycznie całość można śmiało implementować także do RD1 i RD2.
Tłumaczenie pozostałych części (Stage II silnik wolnossący 2.0, Stage I i II silnika 2.7, Turbo) być może kiedyś powstanie – póki co, ciekaw jestem Waszej reakcji.
Czy takie kompendium wiedzy tu się przyda?

Wszelkie niedociągnięcia postaram się na bieżąco usuwać – zajęło mi to sporo czasu, więc jeżeli ktoś coś gdzieś wypatrzy, proszę o informację.

Przypominam także, że podane, szacowne przyrosty mocy w ogromnej mierze zależą od stanu technicznego auta. Przytoczone, konkretne liczby znalazły się w oryginalnym tekście na NT.
Mile widziane są wszelkie uwagi dotyczące samego tekstu, jak i jego tłumaczenia.
Oryginał artykułu znajdziecie tutaj: http://newtiburon.com/forums/showthread.php?t=138182

Wszystkie użyte zdjęcia mają charakter poglądowy!
Podanych cen także proszę nie traktować na 100%.

pozdrawiam,
Mike

_________________________________________________________________________________________


Wstęp:
No więc zakupiłeś sobie Coupe'tę, głównie ze względu na wygląd (naprawdę ładna jest, nie?), za chwilę jednak zorientujesz się, że auto, które kupiłeś tylko wygląda 'sportowo' i zapragniesz lepszych wrażeń, niż może Ci zapewnić te marne 140 KM (automat nawet mniej)..

Czas więc na modyfikacje.
Good news jest taki, że sporą część tych modyfikacji możesz przeprowadzić samodzielnie – nie wymagają one nie wiadomo jak zaawansowanej wiedzy mechanicznej.
Podstawowe, omówione w tym materiale modyfikacje, nie powinny powodować większych problemów z żywotnością silnika w Twoim Coupe. Oczywiście pod warunkiem, że przeprowadzisz je w odpowiedni sposób. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych podzespołów, znajdziesz używając opcji ‘search’ na forum http://www.newtiburon.com

Zużycie paliwa:
Po wprowadzeniu omówionych tu modyfikacji, nie zauważysz jakoś drastycznie większego zużycia paliwa. Owszem, w większości przypadków zasięg i tak sporo palącego Hyundaia na pełnym baku zapewne spadnie, ale jak już się oswoisz z lepszymi osiągami i nie będziesz szarżować, spalanie wróci do poziomu zbliżonego do sytuacji wyjściowej. Jeżeli jednak okaże się, że Twoje auto zacznie nagle palić dużo więcej, bardziej prawdopodobnym źródłem problemu będzie walnięty czujnik powietrza (MAF sensor), świece albo coś innego, niekoniecznie związanego z przeprowadzonymi modyfikacjami.
_________________________________________________________________________________________

CZĘŚĆ I
STAGE 1 UPGRADE


Od czego zacząć?

Prosta zasada tej gry – Dolot/Wydech/Kolektor wydechowy (dalej, będę używał angielskiej nazwy I/E/H - Intake/Exhaust/Header). Główną zasadą zwiększania osiągów silnika wolnossącego jest „Im więcej powietrza, tym więcej mocy”, więc najlepszym wyjściem jest rozpoczęcie wymiany sprzętu właśnie od części związanych z obiegiem powietrza w naszym silniku.


1. Doloty powietrza
Ogólnie, mamy do wyboru dwa sposoby ulepszenia naszego dolotu. Obydwa, zastąpią nam naszą OEMową rurę i puszkę z papierowym filtrem powietrza.
Pierwszym z nich jest tzw układ CAI (Cold Air Intake), a drugim SRI (Short Ram Intake).

Główną zasadą działania obydwu rozwiązań, jest dostarczenie poprzez innego rodzaju filtr większej ilości powietrza do silnika. Silnik z kolei, na większą ilość powietrza reaguje większą ilością paliwa dodawaną do komory spalania, co bezpośrednio przekłada się na większą moc.

WYBIERZ KTÓRĄKOLWIEK OPCJĘ, ALE NIE OSZCZĘDZAJ KUPUJĄC TANI FILTR!

Jest cała masa tanich kompletnych dolotów dostępnych zarówno na naszym rodzimym Allegro, jak na eBayu. Większość z nich, ma bardzo marne właściwości filtracji i może zaszkodzić zamiast pomóc. W skrajnych przypadkach, może nawet spowodować uszkodzenie silnika.

-------- Cold Air Intake --------
Kompletna wymiana dotychczasowego układu dolotowego, przy której, filtr umieszczany jest na zewnątrz komory silnika – w okolicach ‘studni’ między kołem a zderzakiem. Ze względu na umieszczenie filtra zaciągającego powietrze z dala od wysokiej temperatury silnika dostarczy nam dużo więcej chłodnego powietrza niż standardowa instalacja. Zimne powietrze, ma większą gęstość, dzięki czemu, zawiera więcej istotnego dla nas tlenu. Wyższa zawartość tlenu powoduje lepsze spalanie dzięki czemu uzyskujemy więcej mocy. Ze względu na budowę układu CAI przyrost mocy będzie zawsze nieco większy niż przy zastosowaniu układu SRI.
Ciemną stroną zastosowania tego układu jest ryzyko zassania przez nasz filtr wody w wyniku próby pokonania przeszkody terenowej o wilgotności 100%, czyli po prostu głębszej kałuży..

Zalecani producenci: AEM/Injen/Fujita/K&N/SFR
Kasa: 700 PLN
Spodziewany przyrost mocy: 6-10 KM

Jest jeszcze inny, tańszy sposób na zamontowanie sobie układu CAI. Kup na ebayu tani zestaw CAI za około 30-40 USD, wyrzuć od razu dołączony tam filtr i kup osobno filtr jednego z wymienionych wyżej producentów (około 50 USD) zostawiając z taniego zestawu tylko orurowanie.

Zestawy Cold Air Intake:
Obrazek

Zamontowany zestaw CAI w Coupe 2.0
Obrazek

-------- Short Ram Intake --------
Kompletna wymiana seryjnego układu dolotowego przy której, filtr zostanie umieszczony wewnątrz komory silnika. Ze względu na lokalizację, filtr będzie zasysał cieplejsze niż przy użyciu CAI powietrze, w związku z czym, przyrost mocy będzie mniejszy, aczkolwiek wyeliminuje nam ryzyko zassania wody i doprowadzenia do ‘hydrolockingu’ naszego silnika.

Zalecani producenci: Injen SRI
Kasa: 400-450 PLN
Spodziewany przyrost mocy: 5-8 KM

Dolot firmy Injen, wg autora wątku, miażdży wręcz swoją sprawnością produkty konkurencji ze względu na miejsce, gdzie po jego instalacji znajduje się filtr powietrza. Inni producenci (np. AEM, Fujita, Weapon R) dla układu firmy Injen są marną konkurencją ze względu na stosunek przyrostu mocy.
Jeżeli chcesz coś tańszego, warto poszukać i nie płać innym firmom za samą markę..
Dobrym rozwiązaniem jest kit sprzedawany przez SeoulFulRacing (SFR) za cenę około 90 USD. Kiepskim rozwiązaniem, jest zakup samego filtra powietrza i jego montaż bezpośrednio na seryjnej rurce dolotu eliminując jedynie puszkę z wkładką filtra. Da nam to być może przyrost rzędu 2-3KM i fajny dźwięk. Jeżeli jednak wyeliminujemy także seryjną rurkę doprowadzającą powietrze do przepustnicy, zyskamy kolejne 1-2KM. Trzeba więc to zrobić raz, a dobrze.

Zestaw Short Ram Intake
Obrazek

Zamontowany zestaw SRI - Coupe 2.7 V6
Obrazek

Większość zestawów SRI przeznaczonych do silników Beta (4 cyl) będzie także pasowała do silnika Delta 2.7 V6 i odwrotnie. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Na rozróżnienie rocznikowe – GK/GK F/L/GK F/L2, ponieważ zmieniało się tam miejsce, w którym mam tzw MAF sensor (czujnik powietrza). Jednak większość dolotów oznaczonych dla modelu GK będzie pasowała.


2. Układ wydechowy (CatBack System)
Seryjny układ dolotowy został zaprojektowany głównie na ograniczanie hałasu i dbałość o środowisko, przez co zaniedbano osiągi naszego auta. :>
Jego wymiana, nie tylko nada naszemu autu nieco bardziej rasowego brzmienia, ale także pomoże w ‘oddychaniu’ naszemu silnikowi, poprzez łatwiejsze wypychanie spalin z układu napędowego naszego samochodu. Jeżeli masz już zrobiony układ dolotowy, zgodnie z zasadą ‘whats comes In, must go Out’ zastanów się nad przerobieniem także wydechu.

Zalecani producenci: ARK, Injen, Borla, SFR System-upgrade
Cena: około 1600-2000 PLN
Spodziewany przyrost mocy: 6-12 KM

Drogo, prawda? Jeżeli chodzi o układ wydechowy, myślę, że warto poszukać na naszym, polskim podwórku. Na pewno znajdziesz firmę, które wykona taki układ na Twoje zamówienia za niższą kasę. Optymalnym rozmiarem układu wydechowego będzie 2.25” lub nawet 2.5”. 3.0 to już przesada dla silnika wolnossącego. Jeżeli jednak zamierzasz w przyszłości uturbić swoje auto, warto od razu zainwestować w szersze rury układu wydechowego. Przy doładowaniu, większa średnica na pewno się przyda. ;)

Zestaw CatBack:
Obrazek


3. Kolektor wydechowy
Kolektor wydechowy to zamiennik kolektora seryjnego. Pomoże jeszcze łatwiej oddychać naszemu silnikowi, jednocześnie dorzucając parę dodatkowych kucy. Ceny gotowych, dostępnych w sprzedaży są powalające, ale tutaj podobnie jak w przypadku układu wydechowego, możemy poszukać wyspecjalizowanego warsztatu, który wykona nam taki kolektor. Samo zaprojektowanie kolektora, to już wyższa szkoła jazdy – trzeba dobrać odpowiednią średnicę, kształt i długość rurek.
Jeżeli jednak nie chcemy przepłacać, wykonanie przez profesjonalny warsztat wydaje się być dobrym rozwiązaniem.
Przy wymianie kolektora, warto też zainwestować w nowy, sportowy katalizator, który oszczędzi nam później nerwówki, podczas badania technicznego, czy też nawet zwykłej kontroli lepiej wyposażonej ekipy drogówki. ;)
Warto też przygotować się na problemy z umiejscowieniem sondy lambda. :/

Kolektor wydechowy wykonuje się nadając rurom ze stali nierdzewnej kształtu 4-2-1 lub 4-1. Nazwy pochodzą od sposobu, w jaki łączą się w jedną rury odprowadzające spaliny z cylindrów silnika.
4-2-1 powinien dać więcej mocy w niskim i środkowym zakresie obrotów, podczas gdy 4-1 da nam więcej radości przy wysokim zakresie obrotów.
Czasami, po zamontowaniu kolektora, na desce rozdzielczej zobaczymy kontrolkę Check Engine - błąd związany jest ze zwiększonym przepływem tlenu odczytywanym przez naszą sondę. Jeżeli spotykamy się z czymś takim, trzeba kombinować. ;)
Z pomocą przychodzi nam firma ARK (poszukaj CEL [Check Engine Light] eliminator na ich stronie).

Zalecani producenci: ARK, SFR, Megan Racing, OBX
Koszt: Około 1000 PLN, za kolektor firmy ARK przyjdzie nam zapłacić jednak jeszcze więcej..
Spodziewany przyrost mocy: 5-10 KM

Kolektor 4-2-1
Obrazek

kolektor 4-1
Obrazek

_________________________________________________________________________________________
Tyle, jeżeli chodzi o STAGE I upgrejdu naszego auta. Jeżeli wszystko zostało wykonane zgodnie ze sztuką, powinieneś się teraz cieszyć około 160-170 KM Coupe 2.0.
Ostatnio edytowano 7 sty 2011, 01:51 przez MikeOne, łącznie edytowano 4 razy
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 6 sty 2011, 22:47

REZERWACJA POSTU
- proszę moderatorów o nie usuwanie - wkrótce trafi tu coś sensownego, a chciałbym, aby było to w miarę po kolei.

a nie prościej edytować pierwszy post i dopisać na dole co się tam wymarzy? Za rezerwacje 3zł + Vat za każdą dobę :P
Ostatnio edytowano 7 sty 2011, 08:26 przez Szachi87, łącznie edytowano 2 razy
Powód: I was here
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Kazua 6 sty 2011, 23:10

Fajny artykuł, czekam na dalszą część :wink: Duży +
Może teraz niektórzy z nas zaczną bawić się w te klocki. Sam chętnie bym się pobawił, tyle że brak $$ w portfelu :) (póki co :twisted: )

Edit: Mam pytanko jedne odnośnie tych modów. Bo właśnie mam do roboty kolektor wydechowy i czy da radę zamontować ten wymieniony przez ciebie kolektor, nie wykonując na razie innych modów. U jednego mechanika, za zamontowanie używanego kolektora policzył sobie 1200zł, tłumacząc tę cenę iż cały kolektor jest żeliwny i nie da się go zespawać (oki to rozumiem) i połączony jest na stałe z katalizatorem, czyli to też muszę wymienić niby >.> Mój HC 2002. z przed liftingu :p. Sry jak coś pomieszałem xD
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Kazua
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 1 lip 2010, 22:03
Lokalizacja: Poznań/Kiekrz

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez bomax 6 sty 2011, 23:32

MikeOne napisał(a):REZERWACJA POSTU
- proszę moderatorów o nie usuwanie - wkrótce trafi tu coś sensownego, a chciałbym, aby było to w miarę po kolei.

Ale dołożyłeś do pieca - szacunek - mam tylko taki mały problem - z czym do luda jeżeli większość na Forum ma w dowodzie dopisaną Babcię / Mamę / Tatę/ Ojca..... żeby opłacić OC :oops:
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: http://www.funbag.com.pl/
bomax (Forumowy troll)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2054
Otrzymał podziękowań: 62 razy
Dołączył(a): 27 sty 2009, 18:43
Lokalizacja: P-ń
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 7 sty 2011, 00:23

Kazua, wydaje mi się, że w Twoim przypadku śmiało można atakować 'ulepszony' kolektor. Z tego co jednak mi się wydaje, bez porządnego dolotu i wydechu, za wiele Ci to nie da (co z tego, że kolektor będzie miał lepszą przepustowość, skoro ilość powietrza zassanego i rura wydechu będzie standardowa?).

Jeżeli jednak nie masz zamiaru dłubać w tych sprawach, to odpuść. Problemy z sondą lambda nie są moim zdaniem warte szarpania jeżeli nic z tym nie zamierzasz dalej robić.

Upewnij się jednak u kogoś, kto się na tym zna. Ja to tylko przetłumaczyłem. ;)

bomax, wiesz, skoro wątek już przyklejony, to może przyda się potomnym. ;)
W każdym pokoleniu przynajmniej jeden taki Rutek, albo Majki się znajdzie, a od czegoś zacząć przecież musi.
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Kazua 7 sty 2011, 00:40

Mikeone właśnie o to chodzi że bym "dłubał dalej, czyli gdzieś tak mniej więcej po wakacjach letnich, wtedy będę mógł kasiore na resztę przeznaczyć :wink: Póki co miałem w planach 1. ten kolektor, 2. naprawa centralnego + wymiana silniczka lewej szyby, 3. wymiana przedniego zderzaka na ten po liftingu + odnowa całego lakieru (taki zabieg :wink: ), 4. manikiur samochodu ( xD ) czyli obszycie samochodu wnętrza skórą. :wink: Z resztą zobaczymy, będę musiał dokładnie środki policzyć, zacisnąć porządnie pasa jak bym miał za to się brać :twisted:
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Kazua
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 1 lip 2010, 22:03
Lokalizacja: Poznań/Kiekrz

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez bomax 7 sty 2011, 01:06

MikeOne napisał(a): bomax, wiesz, skoro wątek już przyklejony, to może przyda się potomnym. ;)
W każdym pokoleniu przynajmniej jeden taki Rutek, albo Majki się znajdzie, a od czegoś zacząć przecież musi.

Spoko - " Nie było nas był las - nie będzie nas będzie las"

Rutek i Majki mają GK - GK jeszcze przez kilka lat się obroni,
problem co za kilka lat pozostanie po RD i po co oprócz myjni cokolwiek w to inwestować :oops:
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: http://www.funbag.com.pl/
bomax (Forumowy troll)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2054
Otrzymał podziękowań: 62 razy
Dołączył(a): 27 sty 2009, 18:43
Lokalizacja: P-ń
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez djdimon1 15 sty 2011, 15:21

Czyli uważacie, że nie warto inwestować w rd??
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998) || galeria: viewtopic.php?f=21&t=4992
Podpis: Profesjonalne sklepy internetowe, strony internetowe www.novigoshop.pl
djdimon1 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 800
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 25 lut 2010, 20:47
Lokalizacja: płock/drobin
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez bomax 15 sty 2011, 15:35

Nie tylko warto ale wręcz trzeba - W STAN TECHNICZNY ! :mrgreen:
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: http://www.funbag.com.pl/
bomax (Forumowy troll)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2054
Otrzymał podziękowań: 62 razy
Dołączył(a): 27 sty 2009, 18:43
Lokalizacja: P-ń
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Equalizer 15 sty 2011, 15:50

Czyli idąc tokiem myślenia bomaxa, wszyscy właściciele starszych samochodów powinni je najlepiej oddać na złom i zazdrościć innym na przykład ich cudownych 2.7 V6 z 2003 roku, tak ?
Dobrze, że nie wszyscy mają taki pogląd na innych...
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... &t=3177URL]
Podpis: Obrazek
Equalizer (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1002
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Dołączył(a): 18 sie 2009, 16:30
Lokalizacja: SZA

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez bomax 15 sty 2011, 19:12

Equalizer napisał(a):Czyli idąc tokiem myślenia bomaxa, wszyscy właściciele starszych samochodów powinni je najlepiej oddać na złom ...

Nie napisałem nic o oddawaniu na złom tylko o dbaniu o stan techniczny więc zmień tok myślenia.
Auto może być wiekowe ale na 100% sprawne technicznie.

Zanim się zacznie ładować grubą kasę w tuning, bo niestety taka jest potrzebna chyba warto się zastanowić, ale
jeżeli ktoś ma fanaberię i pieniądze na to żeby ładować je w kilkunastoletnie auto to proszę bardzo.
Inne pytanie to ile lat już dość leciwe auto ma zamiar trzymać?
Z HC RD nie zrobisz kolekcjonerskiego auta a ile byś w niego nie władował tyle stracisz. :oops:

Dostęp do tuningowych części zewnętrznych praktycznie żaden w Polsce albo wiocha.
Pozostaje wydech , stożek .... może coś jeszcze i to tylko do 1,6 albo 2,0 - no trochę lepiej zaryczy może kilka koni z tego będzie ale jakim kosztem. :oops:

Jak jeszcze ogarnąć blachę, lakier, felgi, opony i obszyć fotele to już spokojnie starczy na GK i w d...pie masz wówczas RD bo ile można trzymać auto które już ma kilkanaście lat - kolejne kilkanaście ? :mrgreen:
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: http://www.funbag.com.pl/
bomax (Forumowy troll)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2054
Otrzymał podziękowań: 62 razy
Dołączył(a): 27 sty 2009, 18:43
Lokalizacja: P-ń
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Ganwilk 15 sty 2011, 20:49

No muszę sie z bomaxem zgodzić jak policzyć wszystko doprowadzenie silnika lakieru wnętrza do stanu fabryki to kilka tys wydech dolot kolektor itd kolejne tysiace felgi i inne zabiegi upiekszające kolejne tysiące to jak dodać do tego sprzedanie RD to mamy koszt GK :P Wiec lepiej utrzymywać autko w jak najlepszym stanie i zbierać na nowe lepsze. Chyba że jest sie fanatykiem konkretnego modelu i chce się go mieć przez najbliższe 10 lat
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997) || galeria: viewtopic.php?f=21&t=5520
Podpis: http://jakieautko.eu/
Ganwilk
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 157
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 29 sie 2010, 13:10
Lokalizacja: Prawie Łódź xD

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez jammiq 15 sty 2011, 21:01

ale generalnie zmodowane RD będzie i tak miało większego kopa niż niemodowane GK z silnikiem o tej samej pojemności - mało tego - już wyjściowo przed modami jest lepiej ;) no i prostszy silnik. poza tym to zawsze "nasz" własny unikalny model, więc zależy czego się oczekuje :)
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001) || || galeria: viewtopic.php?f=22&t=3179
Galeria zewnętrzna: http://www.autocentrum.pl/awc/jammiq/hy ... oupe-2001/
Podpis: Obrazek
Obrazek Hyundai Coupe RD2 1.6 2001 - moja miłość :)
jammiq (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1530
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 24 sie 2009, 17:57
Lokalizacja: Częstochowa
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Ganwilk 15 sty 2011, 21:11

Zawsze jest ten sam dylemat czy ładować s starocia czy kupić nowego czy ładować w 1.6 czy kupić 2.0 czy ładować w 2.0 czy kupić 2.7
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997) || galeria: viewtopic.php?f=21&t=5520
Podpis: http://jakieautko.eu/
Ganwilk
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 157
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 29 sie 2010, 13:10
Lokalizacja: Prawie Łódź xD

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez bomax 16 sty 2011, 01:08

Ganwilk napisał(a):...ładować w 2.0 czy kupić 2.7

Mieć 2.7 i poczekać na 2.0T albo 3.8 :wink:
Samochód: nie posiadam/inny
Podpis: http://www.funbag.com.pl/
bomax (Forumowy troll)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2054
Otrzymał podziękowań: 62 razy
Dołączył(a): 27 sty 2009, 18:43
Lokalizacja: P-ń
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Ganwilk 16 sty 2011, 01:46

Albo 4,6 v8 :d
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997) || galeria: viewtopic.php?f=21&t=5520
Podpis: http://jakieautko.eu/
Ganwilk
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 157
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 29 sie 2010, 13:10
Lokalizacja: Prawie Łódź xD

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 16 sty 2011, 02:11

Dokładnie pojawia się zawsze to samo w mojej głowie gdy myślę o większej mocy:) i na koniec z suchych wyliczeń wychodzi ze lepiej inwestować w nowe auto z większym,mocniejszym sercem niż w czystej krwi tuning.

Przyznam ze inwestycja w kompletny układ wydechowy jest interesująca ze względu na niewielki jej koszt tylko cały czas interesują mnie konsekwencje zabaw z sondami katalizatorami itp ... to miesza sporo w komputerze wiec chyba trzeba by jednak coś kombinować z nim aby nie było tak że dorobimy się już tych 7 koni więcej w zamian za 7 litrów większe spalanie :D
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez djdimon1 16 sty 2011, 16:05

Tak jak czytam wasze wypowiedzi to macie racje z tym wszystkim, że rd jest już leciwym autem. Czasem się sypnie to czy tamto ale popatrzcie nawet na wiejskie wv czy bmw hondy (no honda to nie wiocha hehe) ludzie dbają inwestują w auta które maja te 15 lat czy tam 18 i naprawe niektóre wyglądają lepiej niż nie jedno gk na naszym forum.
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998) || galeria: viewtopic.php?f=21&t=4992
Podpis: Profesjonalne sklepy internetowe, strony internetowe www.novigoshop.pl
djdimon1 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 800
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 25 lut 2010, 20:47
Lokalizacja: płock/drobin
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez BartBartez 16 sty 2011, 20:28

A kto powiedział, że tuning jest opłacalny?
To choroba..... nieuleczalna niestety
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998)
Podpis: Obrazek Obrazek
BartBartez
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1113
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 11 kwi 2008, 16:27
Lokalizacja: Gryfino

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Pusia 17 sty 2011, 01:55

Ganwilk napisał(a):Albo 4,6 v8 :d
i zbierać na instalację gazową :D
Samochód: HC GK 2.7 24V v6 (2004)
Podpis: Obrazek

کرسکتے ہیں
Pusia
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 819
Dołączył(a): 23 lip 2009, 14:26
Lokalizacja: Warszawa

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez pLaYmAn 17 sty 2011, 10:02

i zbierać na instalację gazową


Wbrew pozorom te mniejsze V8 nie palą tak dużo
Samochód: nie posiadam/inny
pLaYmAn (Klubowicz)
Klubowicz
 
 
Posty: 1502
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 7 lut 2008, 12:25

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Ganwilk 17 sty 2011, 10:50

Choroba chorobą ale wszystko musi być z głową. No dobra powiedzmy jak chce się zmienić żeby auto miało ładny dźwięk to można zainstalować jakiś badziewny stożek czy jakąś końcówkę wydechu. Albo założyć jakieś nowe felgi bo to się zawsze odzyska. Ale tak naprawdę żeby podnieść moc żeby to było zauważalne to by trzeba założyć turbo a to juz nieopłacalne jest. Takie inwestowanie to się sprawdza jak się ma jakieś TDI gdzie można zmienić wtryski intercooler inne rzeczy wgrać program i się ma z 30 % przyrostu. Ale u nas to nie ma sensu. Więc lepiej zrobić to co potrzebne ewentualnie się pobawić w rzeczy które można samemu zrobić bo tego nikt nam nie odbierze
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997) || galeria: viewtopic.php?f=21&t=5520
Podpis: http://jakieautko.eu/
Ganwilk
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 157
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 29 sie 2010, 13:10
Lokalizacja: Prawie Łódź xD

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 17 sty 2011, 18:13

Wymień intercooler, wtryski i zmień program w TDI. Potem powiedz, ile Cię to kosztowało. ;)

Robienie czegokolwiek z autami N/A faktycznie do najtańszych nie należy, szczególnie z naszym dostępem do części.
Aczkolwiek, różnica nawet 20 KM będzie już moooocno odczuwalna, a to, można w GK 2.0 uzyskać za kasę rzędu ~2-2,5k PLN. Nie marudź więc. To nie jest dużo.
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez elmer 17 sty 2011, 18:43

MikeOne napisał(a):Wymień intercooler, wtryski i zmień program w TDI. Potem powiedz, ile Cię to kosztowało. ;)


i turbo :) bo 1,9 tdi w programie 180 koni jest właśnie kosztem turbiny która wytrzymuje z 25 tys :P wiem bo właśnie kolega zabił takie turbo a obchodzić się z nim umie :)
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez mamis1989 10 lut 2011, 23:30

no to teraz tylko pare tysięcy mieć w portfelu i można sie bawić :) i zrobic Cupete na 200HP , ewentualnie byłoby fajnie zrobić swapa z genesisa 2.0 Turbo , tylko żeby to wszystko razem dobrze grało
Samochód: HC RD 2.0 16V (1998)
Podpis: Hyundai Coupe RD 2.0 :D
mamis1989 (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 106
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 7 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Rybnik


Następna strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości