Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez otis 11 lut 2011, 22:26

Padło mi sprzęgło niestety :( ale co by sie nie załamywać postanowiłem że to dobra okazja by zacząć modować więc jak już kupować to coś porządnego pod przyszłe HP co polecacie tak by wytrzymało te 300 koników w dalekiej przyszłości ;-) i co warto zrobić przy okazji na początek tak by zmieścić się maks w 3 tysiach?
Samochód: nie posiadam/inny
otis
 
 
Posty: 168
Dołączył(a): 15 cze 2008, 12:06

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 11 lut 2011, 23:10

Automat kup. :)
Wytrzyma. I będzie taniej.
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez otis 11 lut 2011, 23:13

:) a chcesz sprzedac?
Samochód: nie posiadam/inny
otis
 
 
Posty: 168
Dołączył(a): 15 cze 2008, 12:06

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Marko 1 mar 2011, 14:56

szkoda że nie było wcześniejszych wersji z napędem na tylną oś..
Marko
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

PostTen post został usunięty przez joy 18 mar 2011, 00:20.
Powód: bo się dwa razy wyświetla

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 19 kwi 2011, 14:50

A czy INJEN SRI do 03-04 TIBURON V6 (part number IS1375P) będzie pasował do Hyundai Coupe 2004 2.0? Brać z tej aukcji? - http://cgi.ebay.com/ebaymotors/INJEN-SH ... ories#shId
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez lorence 19 kwi 2011, 17:13

a co tu ma nie pasować ?? tj tylko dolot, konstrukcja prosta jak drut :wink: a jak nawet nie będzie pasował to zawsze możesz dorobić gdziekolwiek za grosze, adapter.
Samochód: nie posiadam/inny (2007)
lorence
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1569
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 20 mar 2009, 14:03
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 19 kwi 2011, 19:14

niby proste ale dopiero zaczynam w tej tematyce :P chodziło mi o przepływomierz czy coś takiego ale już znalazłem na newtiburon potwierdzenie że pasuje idealnie do rocznika 2004 ten od V6 2003 (do 2003 2.0 już nie pasuje albo niecałkiem bo tam zamiast przepływomierza jest ... nie pamiętam, możliwe że coś też pokręciłem ale ważne że pasuje do 2004 2.0).
Żeby osiągnąć te podane przez producenta HP Gain: +18.1 to trzeba jakąś regulację silnika robić? Czy to wogóle realne? I gdzie takie regulacje się wykonuje i ile to kosztuje?
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 19 kwi 2011, 19:35

Nie realne. :D
Jak będziesz miał przyrost rzędu 5 KM to już będzie można mówić: SZAŁ. :)
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez lorence 19 kwi 2011, 20:17

a wracając do tematu, zna ktoś firmę która wykona "Kolektor 4-2-1" w dobrej cenie ?? ARC o ile wydech maja naprawdę świetny to kolektor bez szału a cena moim zdaniem powala 2500zł ...

coś mi hałasuje moj oryginalny kolektor może to znak że czas wymienić na 4-1 ; 4-2-1?
Samochód: nie posiadam/inny (2007)
lorence
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1569
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 20 mar 2009, 14:03
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Kazua 19 kwi 2011, 20:45

lorence
viewtopic.php?f=7&t=997
obx 4-2-1 kosztuje 1300zł, 4-1 raczej nie warto.. chyba że jeździsz non stop powyżej 6k+ obrotów
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Kazua
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 1 lip 2010, 22:03
Lokalizacja: Poznań/Kiekrz

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 19 kwi 2011, 23:51

lorence, kolektor to nie wszystko, czytaj o całym układzie, będziesz potrzebował też sportowy katalizator ... :/ Moim zdaniem temat wart uwagi tylko z budżetem " na kolektor, katalizator i przelot, inne akcje to tylko półśrodki.
nie mniej jak ci zostanie ori kolektor to ja go chętnie przejmę :mrgreen: :P
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 19 kwi 2011, 23:58

Kolektor OBX 1300? Hm, chyba lekka przesada:
http://tnij.org/obx_tibby

elmer, od czegoś trzeba zacząć. Kupujesz kolektor, potem sportowego kata i na koniec inwestycja w wydech - OBX ----> http://tnij.org/obx_wydech

Na pełnym wydechu, można zarobić pewnie z 10-15 KM, więc nie jest źle. ;)
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez lorence 20 kwi 2011, 00:17

elmer napisał(a):...
nie mniej jak ci zostanie ori kolektor to ja go chętnie przejmę :mrgreen: :P



myśle nad kupnem 4-2-1 właśnie dlatego że oryginalny kolektor coś hałasuje :wink:

ok ale wszystko powoli, czyli na początek 4-2-1 (cena jest ok) + kolektor ??

może ktoś już sie w to bawił i ma pewne doświadczenie nie tylko teoretyczne ??
Samochód: nie posiadam/inny (2007)
lorence
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1569
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 20 mar 2009, 14:03
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Kazua 20 kwi 2011, 15:45

ooo MikeOne to mnie zdziwiłeś. Pewnie cena się zmieniła bo ja zamawiałem przez maiki ponad półtora miesiąca temu i tak samo z 4/5 innych os. tak. Cena jaka tera jest OBX wartooo lorence bardziej niż oryginalny! A i wielkie dzięki MikeOne za ten wydech obx'a!! Teraz wiem na co dalej odkładać kasę. Później tylko ukł. dolotowy i to chyba wsio :)

lorence, zobacz ten link i poczytaj. Już trochę os. jeździ na tym obx i wrażenia pozytywne.
lorence napisał(a):czyli na początek 4-2-1 (cena jest ok) + kolektor ??

+ katalizator :wink: Ale jak masz zaprzyjaźnionych mechaników i tych od przeglądu to można i bez kata :mrgreen: bez niego przyrost mocy będzie większy, kusząco no nie? xD
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Kazua
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 1 lip 2010, 22:03
Lokalizacja: Poznań/Kiekrz

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez elmer 20 kwi 2011, 15:58

MikeOne napisał(a):Kolektor OBX 1300? Hm, chyba lekka przesada:
http://tnij.org/obx_tibby

elmer, od czegoś trzeba zacząć. Kupujesz kolektor, potem sportowego kata i na koniec inwestycja w wydech - OBX ----> http://tnij.org/obx_wydech

Na pełnym wydechu, można zarobić pewnie z 10-15 KM, więc nie jest źle. ;)


ok więc taki zestaw plus sportowy katalizator powinien w Polsce zamknąć się w 1700-2000 zł ....

Gdybym znał warsztat w warszawie który mi zrobi taki custom za takie pieniądze i zrobi tak aby sonda sie przy tym nie świeciła to wykładam hajs :P
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 20 kwi 2011, 16:00

Kazua, OBX na ebayu tyle kosztuje już dobrze ponad rok..
Nie wiem więc, gdzie Wy to zamawialiście..
Oczywiście, należy jeszcze doliczyć koszty wysyłki (pewnie ze 100 USD za sztukę).
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Kazua 20 kwi 2011, 16:04

Nvm ważne że za jakieś 30 min właśnie firma kurierska będzie z moim kolektorem obx :twisted:
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Kazua
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dołączył(a): 1 lip 2010, 22:03
Lokalizacja: Poznań/Kiekrz

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez jacek87 23 kwi 2011, 14:36

Też mam zamiar sprawić sobie taki kolektor...:) długo trzeba czekać na przesyłkę Panowie?

I pytanie do kogoś kto zakładał taki kolektor i Ci co mają dwie sondy jak sobie radzą z błędami?

Czy po wymianie kolektora bez kata jest dużo głosniej niż seryjnie?
jacek87
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 10 maja 2011, 14:12

Dotarł dolot Injen i jednak nie wszystko pasuje w 2.0L :shock: - czekam na reduktory gumowe 70 - 77 mm z allegro bo MAF ma inną średnicę niż rury dolotu. No i nie wiem jak to pakowali bo dwie opaski metalowe były za małe i ni jak nie wchodziły na gumy. A pozostałe opaski były nałożone na gumy tylko te dwie luzem leżały.
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez lorence 10 maja 2011, 20:23

wrzuć foto jak możesz tego dolotu
Samochód: nie posiadam/inny (2007)
lorence
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1569
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 20 mar 2009, 14:03
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 19 maja 2011, 20:51

Fotki wrzucę jak go założę, ale przy kolejnej próbie montażu już z właściwymi połączeniami dla MAF wyszło że złożony dolot jest o jakieś 4-5 cm za długi i muszę przyciąć, może w weekend zrobię jak nie będzie padać.
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 19 maja 2011, 21:11

no weź pan nie mów :/ to chyba coś musieli pomylić wkładając do pudełka, jak dedykowany dolot za kupę kasy nie pasuje to ja dziękuje za taki interes... mam Injen na Face' zacząć im jechać :P??
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 21 maja 2011, 18:31

Założyłem dolot - po przycięciu o 4 cm pasowało jak trzeba, był do silnika V6 więc mógł nie pasować do 2.0. Nie spodziewałem się takiej zmiany w brzmieniu auta :mrgreen: rewelacja. Zdjęcia może jutro wrzucę. Tylko nie wiem czy to był przypadek ale po założeniu dolotu pojechałem zatankować i co chwila mi odbijał dystrybutor :? jakby bak był zapowietrzony. Dawno nie tankowałem i miałem końcówkę benzyny - czy to ma jakiś wpływ czy może być to związane z dolotem?
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Heisler 21 maja 2011, 20:25

Ostatnio Orleny dostały jakieś dziwne paliwo, z całego kraju znajomi mi donoszą o "odbijaniu" baku, jeśli tam tankowałeś to lepiej sprawdzić stację nie dolot.
Heisler
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy


Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości