Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Zawieszenie, silnik, dolot, wydech - kwintesencja tuningu.

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 21 maja 2011, 22:42

nic nie kombinuj... ja na LukOilu tankowałem z 20 minut ..niektóre pistolety tak mają :P nie jesteś pierwsza osobą z GK której sie tak robi : )
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 22 maja 2011, 16:47

Pojechałem jeszcze raz zatankować (stacja Orlen) i jak nie wsunąłem do końca pistoletu to lało OK :)
Wcześniej lałem normalnie i szło ale na innej stacji.Obrazek
Nie miałem czasu wyczyścić pod maską ...
Ten filtr się jakoś czyści/konserwuje okresowo?
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 22 maja 2011, 17:07

tak są płyny do prania i olejki do nasączania ... tylko uwaga są producenci stożków którzy dzielą się na dwa typy.
1. Prać w wodzie z mydłem lub ich płynem wysuszyć i nasączyć płynem np KN tak robi
2. Z drugiej strony np Simota zaleca aby nie prac w wodze a tylko nasączyc płynem myjącym przedmuchać powietrzem i nasączyć ponownie olejkiem.
(z olejkiem be przesady , chodzi tylko o zarzucenie mgiełki olejowej na której zatrzymują się
Przypuszczam że chodzi o to ze silnie zbrojone filtry ze słabej jakości siateczki są podatne na rdzewienie :P
Nie mniej dobre wysuszenie i przedmuchanie (bardzo delikatne ) powinno być ok :)
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez neov6 25 maja 2011, 21:23

Pytanie do innych posiadaczy dolotu: czy też słyszycie taki "metaliczny" szum ze stożka, szczególnie na niskich obrotach i przy wciskaniu gazu?
neov6
 
 
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez rexx 25 maja 2011, 21:44

ja mam, szczegolnie jak silnik jest na ssaniu. To normalne:)
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Podpis: Obrazek
rexx
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 13 lip 2010, 22:53
Lokalizacja: ELW

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 25 maja 2011, 21:48

neov6, a mogę zapytać co to za zbiorniczek w prawym górnym rogu ? przyczepiony do kielicha .... ?? bo ja takiego ustrojstwa nie posiadam :P
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez rexx 25 maja 2011, 21:56

elmer napisał(a):neov6, a mogę zapytać co to za zbiorniczek w prawym górnym rogu ? przyczepiony do kielicha .... ?? bo ja takiego ustrojstwa nie posiadam :P

zbiorniczek plynu ukladu wspomagania sprzegla;)
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
Podpis: Obrazek
rexx
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 13 lip 2010, 22:53
Lokalizacja: ELW

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 25 maja 2011, 23:44

aaaa ja mam automat to wiele wyjaśnia :P
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez rumcajs303 23 lut 2012, 10:10

Koledzy jestem nowy na forum i z ciekowasci przeczytałem ten temat piszeczie o dolocie; power rura filrt itd. itp ale co wam da tak zestrojony dolot niby zimnego powietrza jak i tak jest ono podgrzewane przez przepustnicę na króra podawana jest woda z układu chłodzenia (przynajmniej w RD1 RD2 nie wiem jak w V-kach), więc moim zdaniem zanim zaczniemy robic dolot zimnego powietrza które i tak jest grzane w przepustnicy powinnismy odłączyć jej podrzewanie. (śa to die rurki wychodzace z dołu przepustnicy)
Samochód: HC RD 2.0 16V (1996) ||
rumcajs303 (Klubowicz)
Klubowicz
 
 
Posty: 60
Dołączył(a): 8 sty 2012, 22:41

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez elmer 23 lut 2012, 10:57

rumcajs303, heh Właśnie to pięknie podsumowałeś :-)
Samochód: nie posiadam/inny (2006) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... czerwoniak
Podpis: Sky is the limit.
elmer
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Dołączył(a): 10 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez MikeOne 23 lut 2012, 14:16

rumcajs303, zgadza się - odpięcie podgrzewania też pomoże.
Wszystko jednak małymi krokami - sam dolot doda Ci odrobinę chłodniejszego niż seryjny wdech powietrza. Odpinając podgrzewanie, zyskamy kolejną odrobinę.

Proste?
Samochód: nie posiadam/inny (2003) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=3650
Podpis: "don't marry - use outsourcing" - Corsaire77 '2012
MikeOne (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 3051
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Dołączył(a): 17 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez kubek88 4 kwi 2012, 22:14

bomax napisał(a):
MikeOne napisał(a): bomax, wiesz, skoro wątek już przyklejony, to może przyda się potomnym. ;)
W każdym pokoleniu przynajmniej jeden taki Rutek, albo Majki się znajdzie, a od czegoś zacząć przecież musi.

Spoko - " Nie było nas był las - nie będzie nas będzie las"

Rutek i Majki mają GK - GK jeszcze przez kilka lat się obroni,
problem co za kilka lat pozostanie po RD i po co oprócz myjni cokolwiek w to inwestować :oops:



bomax napisał(a):Nie tylko warto ale wręcz trzeba - W STAN TECHNICZNY ! :mrgreen:



A wracając do tematu wyżej ja uważam że akurat warto stworzyć własny unikalny model ja kupiłem rd za w miarę przyzwoita kasę i krok po kroku go ogarniam znaczna część kasy i tak się zwróciła z ubezpieczalni na szczęście auto nie ucierpiało zbyt mocno poza zderzakiem który został zmieniony i od nowa polakierowany :);d blacharka cala ogarnięta zawieszenie cale nowe hamulce tez silnik po małym remoncie i małymi krokami zbliżamy się do tematu turbo;d (podobnie jak to uczynił ze swoim w tym wypadku GK kolega "Briggs"pełen szacun za realizację projektu to się nazywa pasja:D) po uturbieniu i na końcu obszyciu wnętrza skórą oraz wyciszeniu całego środka wreszcie to będzie to czego oczekiwałem od swojego rd wiem ze jest to spory wydatek i zabawa w duże koszta które się nie zwrócą ale fajne i czasem mieć jakaś zabawkę i jak widać można być fanatykiem danego modelu nawet jeśli auto ma 15wiosen za to satysfakcja z tego ze udało się odtworzyć od podstaw dany model i wnieść w niego coś "od siebie" BEZCENNE a to czy warto czy nie warto ile ludzi tyle opinii ...:)pozdrawiam
Samochód: HC RD 2.0 16V (1997) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... =21&t=7342
kubek88
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 paź 2010, 17:31

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez mati8686x 8 lip 2014, 12:20

elmer napisał(a):Dokładnie pojawia się zawsze to samo w mojej głowie gdy myślę o większej mocy:) i na koniec z suchych wyliczeń wychodzi ze lepiej inwestować w nowe auto z większym,mocniejszym sercem niż w czystej krwi tuning.

Przyznam ze inwestycja w kompletny układ wydechowy jest interesująca ze względu na niewielki jej koszt tylko cały czas interesują mnie konsekwencje zabaw z sondami katalizatorami itp ... to miesza sporo w komputerze wiec chyba trzeba by jednak coś kombinować z nim aby nie było tak że dorobimy się już tych 7 koni więcej w zamian za 7 litrów większe spalanie :D


Witam,a ja z tych modow chcialbym zrobic samo SRI.Dla minimalnego podniesienia mocy chocby to bylo 4KM i delikatnie inny poglos.Czy sama ta jedna modyfikacja moze powodowac jakies bledy do komputera?



Moze byc ten zestaw?
http://www.inter-rally.pl/product-pol-6535-K-N-57i-Hyundai-Coupe-GK-2002-2009-1-6-57-0573.html



Chcialbym taki SRI jak powyzej ma "neov6".
Czy bedzie pasowal dla modelu 1.6?
Samochód: HC GK 1.6 16V (2004)
mati8686x
 
 
Posty: 72
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 31 sie 2012, 22:28

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez manequin 8 lip 2014, 17:13

Ja mogę polecić SRI Injena, takie samo jak ma neov6, tylko musiałbyś poczytać, czy do 1.6 też pasuje, układ dedykowany jest pod 2.7. U mnie wygląda to tak:
Obrazek
a tutaj udało się trochę, mimo trasków i szumu powietrza, uchwycić jaki daje to dźwięk, wydech i całą resztę samochodu mam seryjną:
Samochód: HC GK F/L 2.0 16V (2005)
manequin (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 54
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 15 sty 2012, 13:59
opcje: , www

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez mati8686x 9 lip 2014, 21:12

ile dales za ten dolot Injena? Z jakiej strony zamowiles?
Czy zrobil sie troche glosniejszy? Czy czujnik nie wywala jakiegos bledu "check engine"?
Samochód: HC GK 1.6 16V (2004)
mati8686x
 
 
Posty: 72
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 31 sie 2012, 22:28

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez manequin 9 lip 2014, 22:31

Na ebayu kupowałem od tego sprzedawcy:
http://www.ebay.com/usr/cozy_racing?_tr ... 1497.l2754
Kosztował 205$, ale z przesyłką, cłem i vatem (co swoją drogą ebay fajnie załatwia po swojej stronie i od razu podaje wszystkie koszty przy przesyłkach z USA) wyszło około 1000zł. Głośno robi się dopiero przy mocniejszym wciśnięciu gazu, ale barwa dźwięku zmieniła się bardzo na plus nawet na niskich obrotach. Co do błędów, to na razie zrobiłem jakieś 150km tylko od zmiany, ale nic nie wyskoczyło.
Samochód: HC GK F/L 2.0 16V (2005)
manequin (Klubowicz)
Klubowicz
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 54
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Dołączył(a): 15 sty 2012, 13:59
opcje: , www

PostTen post został usunięty przez Defflingeru 1 sty 2015, 14:48.
Powód: Wyżej znalazłem jednak odpowiedź

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Defflingeru 1 sty 2015, 15:09

Hej koledzy, koleżanki :)
Gdzie mogę dostać cały układ Short Ram Intake do mojego Tiburonka 2.0 za 400-450 zł ?
Szukam już tyle czasu i dalej nie mogę znaleźć :P
Defflingeru (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 444
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Dołączył(a): 30 sie 2014, 09:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez monopol93 21 sty 2015, 04:06

Fajna wymiana doświadczeń i zdań więc dołączę się do tematu co myślicie o tym zestawie jaki przyrost mocy i czy warto czy coś innego ? http://www.inter-rally.pl/product-pol-6 ... -0647.html
Samochód: HC GK 2.0 16V (2004)
monopol93
 
 
Posty: 146
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 29 lip 2014, 11:22

Re: Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.co

Postprzez kleczaj 11 wrz 2015, 14:01

Poszukuje Cai/sri oraz wydechu do v6 2.7, 2007 lf2. Polecicie cos ciekawego z polskich stron czy tylko ebay?

Uklad wydechowy/dolotowy w v6 przed liftem sie czyms roznil (bo w wielu ofertach są czesci, ale do 2.7 03-06)?
Samochód: HC GK F/L2 2.7 24V v6 (2007) || galeria: viewtopic.php?f=23&t=13782
Podpis: Obrazek
kleczaj
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18 lip 2015, 03:47
Lokalizacja: Legionowo

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez asesino1946 12 wrz 2015, 23:46

Danger ma sprzedaz chyba dolot . napisz do niego
Samochód: HC GK F/L2 2.0 16V (2009) || galeria: http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewto ... 23&t=12973
Podpis: ... ''It is never late to learn''
asesino1946
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 236
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 19 lis 2014, 22:53
Lokalizacja: Birmingham

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez cinek78 23 wrz 2015, 22:02

szukam dolotu i wydechu - może być używka ( wydech) do GC 3.8 z 2010r.
Ma ktoś dojście żeby taniej kupić , ew. ominąć cło itp???
Może znacie jakieś strony z tanimi zestawami?
Znalazłem takie coś , ale jak już przechodzi się do zakupu to doliczają kupę kasy za przesyłkę ( a pisze że za free) i wtedy nie ma sensu tego brać..
http://www.amazon.com/2010-2013-Genesis ... air+filter
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez filester 23 wrz 2015, 23:02

Zajmujesz sie tuningiem motocykli, jak widzę. Masz całkiem fajne auto. I chcesz wrzucić pod maskę chiński śmieciowaty stożek i wydech z wątpliwej jakości stali? Pomijając już kwestie tego czy był w jakikolwiek sposób liczony dla zjawisk falowych.
Moja rada - zrób porządny wydech z kwasiaka. Jest pare firm w Polsce które robią świetną robotę. Albo nie rób nic. Z dolotem podobnie.
Samochód: nie posiadam/inny
filester (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 2533
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Dołączył(a): 8 sie 2007, 16:32
Lokalizacja: Łódź

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez cinek78 24 wrz 2015, 14:46

źle mnie zrozumiałeś - w wątku jest opis na tańszy dolot - czyli zakup "taniości" , wykorzystaniu ich rur , a stożek np. K&N zamontować.. Otrzymujemy tańszy , ale właściwie działający element...
Wydech dlatego szukam używany , bo wole używany markowy , obliczony i przetestowany na hamowni układ niżeli samoróbkę, która zmniejszy osiągi silnika zamiast je podwyższyć..
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

Tuning mechaniczny od podstaw - Poradnik z newtiburon.com

Postprzez Szachi87 24 wrz 2015, 14:57

tu znajdziesz porządny dolot i wydech do Gienka > http://sfrusa.3dcartstores.com podane ceny są z wysyłką już
Samochód: nie posiadam/inny (3502)
Szachi87 (Moderator)
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 5248
Otrzymał podziękowań: 149 razy
Dołączył(a): 19 gru 2008, 12:28
Lokalizacja: Gdańsk


Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość