Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

Tarcze, klocki, zaciski, ręczny itd.

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

Postprzez cisek 8 paź 2015, 19:15

Czy zacisk był wyczyszczony jak bóg przykazał :?: tzn podstawowa sprawa czy wyciągałeś prowadniczki i czyściłeś je w środku? czy użyłeś odpowiedniego smaru? czy klocki lekko chodzą w jarzmie? Jeśli tak to zostaje tarcza i nie ma co cudować :P
Samochód: HC GK 2.0 16V (2003)
Podpis: Obrazek
cisek
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 235
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Dołączył(a): 6 wrz 2013, 07:02
Lokalizacja: Lublin

Re: Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkoś

Postprzez JuNY 9 paź 2015, 14:38

Cały zacisk i wszystko co z nim związane wyczyściłem dokładnie. Całą tarczę wraz z piastą. Wszystko chodzi tak jak należy, leciutko. Smar jaki używałem do prowadnic to taki jak stosuje się w głowicach tnących kos spalinowych. No właśnie jutro może podjadę jak będę miał czas na stację niech mi sprawdzą tarcze. Tylko nie wiem skąd się bierze taka różnica w biciu, że teraz mocno bije, wcześniej jak wyczyściłem było przez jakiś czas słabo odczuwalne a jeszcze wcześniej po wymianie osłony przegubu mocno a przed wymianą osłony przegubu słabo. Wydaje mi się że powinno być cały czas tak samo skoro tarcza krzywa. Ale mogę się mylić :)
Samochód: HC GK 2.0 16V (2002)
JuNY
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 38
Dołączył(a): 29 cze 2015, 13:48

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

Postprzez cinek78 10 paź 2015, 09:41

do prowadnic używa się smaru o dużej wyporności wody.
do cylinderków używa się specjalnej maści
do klocków używa się albo masy ceramicznej , albo miedzianej .

Inne nie zdają egzaminu w pracy w wysokiej temperaturze , w otoczeniu brudu i wody..

Weź poprawkę , że może być tak, że na zimnym układzie jest ok. , a na rozgrzanych hamulcach dopiero bicie się pojawia - świadczy to o ... gównianym materiale tarcz.
Samochód: Genesis Coupe 3.8 (2010)
Podpis: www.jmgmotocykle.pl www.tuningmotocykli.pl
cinek78
 
 
Posty: 48
Dołączył(a): 22 lip 2015, 14:50

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

Postprzez psysitec 9 lis 2015, 22:20

ja bym sprawdził jeszcze koła na wyważarce i pierścienie centrujące czy grają z piastą za pomocą suwmiarki oraz bieżnik oczywiście
Samochód: HC RD2 1.6 16V (2001)
Galeria zewnętrzna: http://images40.fotosik.pl/1649/ccf2a74483cdc82agen.jpg
Podpis: Obrazek
psysitec (Klubowicz)
Klubowicz
 
 
Posty: 485
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Dołączył(a): 18 maja 2010, 17:27
Lokalizacja: Żywiec

Re: Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkoś

Postprzez RAF77 9 lis 2015, 22:24

Wymiana tarcz.
Samochód: HC GK F/L2 1.6 16V (2006)
Galeria zewnętrzna: https://www.dropbox.com/sh/478ky7zfybmfo34/ErVmRSbQhq
Podpis: GK F/L2 1.6
RAF77
 
 
Posty: 251
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dołączył(a): 3 wrz 2013, 13:50

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

Postprzez muzeum 3 gru 2015, 10:26

też miałem taki problem z biciem podczas hamowania, i na kierownicy było czuć tak do około 80-90 km/h. Poniżej tej prędkości nic nie czułem. Zdjąłem koło i gołym okiem było widać ,że tarcze są bardzo zużyte. Wymiana tarcz i klocków rozwiązała problem w 100%.
Samochód: nie posiadam/inny
muzeum
 
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 wrz 2013, 19:24

Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości

Postprzez Krakuss 9 lis 2016, 16:10

Samochód: nie posiadam/inny (1999)
Krakuss
 
Avatar użytkownika
 
Posty: 110
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 15 gru 2011, 20:42

Re: Drgania na kierownicy przy hamowaniu z większych prędkoś

Postprzez arthurom953 6 gru 2017, 17:01

Miałem podobny problem i udało się go wyeliminować.

Nie słuchaj majstrów którzy mówią że wjechanie w kałuże skrzywi tarcze, gdyż opony odprowadzają wodę na boki. Musiałaby być to dziura na 15 cm minimum, ale wtedy byś już zawieszenia nie miał. Owszem są przypadki skrzywionych tarcz ale nie z tego powodu.

Jeżeli wszystkie powierzchnie są prawidłowo oczyszczone i zaciski równo chodzą (prowadnice), to problem pozostaje w Wahaczu, a szczególnie w wybitym sworzniu.

Ja wymieniłem sworzeń i tuleje wahacza, gdyż były popękane, a koło miało spore luzy.
Sprawdź stan wahacze.

Pozdrawiam.
Samochód: HC GK 2.0 16V (2006) ||
arthurom953
 
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 gru 2017, 16:55
Lokalizacja: Rzeszów


Poprzednia strona

Powrót do Hamulce

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość